دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه تاکید کرد

پیگیری الگوی تربیت آمیخته در آموزش و پرورش ایران

تهران (پانا) - دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه بر توجه جدی به «الگوی تربیت آمیخته» و  پیگیری آن در آموزش و پرورش ایران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری الگوی تربیت آمیخته در آموزش و پرورش ایران

کوروش حمیدزاده در سی‌ویکمین جلسه قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه اظهار داشت: الگوی تربیت آمیخته یکی از موضوعات مهمی است که بعد از پشت سرگذاشتن کرونا، بیشتر کشورها به آن پرداخته‌اند، زیرا نمی‌توان به روش‌های آموزشی قبل از کرونا بازگشت. بر این اساس با توجه به برگزاری دوره تجربه آموزی، گزارشی از سوی یکی از اعضای قرارگاه ارائه شد تا با تعمیم دوره‌های آموزشی مربوطه برای همه همکاران، زمینه‌ای برای تحول و ارتقای کیفیت تدریس معلمان و یادگیری دانش آموزان در سال تحصیلی آینده باشد.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که قرارگاه به دنبال آن است، بحث زیرساخت فنارانه و اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات در سطح مدارس است که در جلسه سی‌ویکم به آن پرداخته شد تا پس از بررسی تجربیات تفاهم‌نامه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش و نیز با همفکری نمایندگان این نهادها، مدارس و دانش آموزان و معلمان بتوانند به شکل مطلوب از ارتباطات شبکه در سال جاری نیز بهره برداری کنند.

دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه افزود: توسعه تولید داخل با حمایت از بخش خصوصی در زمینه تبلت و سیم‌کارت دانش آموزی به عنوان ابزار زیست بوم آموزش و پرورش و همچنین تولید و نمایشگرهای بزرگ برای کلاس درس به عنوان جایگزین تخته‌های سفید و هوشمند نیز در دستور کار قرارگاه است که در جلسات بعدی قرارگاه به صورت جدی‌تری به آن خواهیم پرداخت.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان مرکز ملی فضای مجازی و معاونت علمی رئیس جمهور گزارشی از برگزاری نشست‌ها و رویدادهای فناورانه مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار