آغاز ساخت بیش از ۱۳ هزار واحد مسکن نهضت ملی در فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی فارس، از آغاز ساخت و تجهیز کارگاه برای ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد در شهر صدرا، یک‌هزار و ۷۰۰ واحد در جهرم، کازرون و مرودشت و۶۸۴ واحد هم در شهر شیراز (در مناطق میانرود، سلطان‌آباد و ...) خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ساخت بیش از ۱۳ هزار واحد مسکن نهضت ملی در فارس

محمودرضا طالبان، امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره سهم ۲۴۰ هزار واحدی استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: ۴۱۷ هزار نفر در مجموع دو طرح اقدام و نهضت ملی ثبت‌نام کرده‌ بودند که با اتمام آخرین مرحله پالایش متقاضیان، ۹۶ درصد پالایش انجام شده است و از این تعداد حدود ۱۳۰ هزار نفر برای ساخت مسکن معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۰ هزار نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند، ۳۰ هزار نفر در جهرم، فسا و مرودشت و ۷۰ هزار نفر هم در شهر شیراز هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسوولیت ساخت مسکن برای شهرهای زیر صدهزار نفر برعهده بنیاد مسکن است، از بکارگیری تجربیات مسکن مهر در ساخت مسکن‌های جدید سخن گفت و افزود: در همین راستا و به منظور حفظ بافت شهری مناطق، در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر، مسکن دو طبقه و دو واحدی ساخته می‌شود تا با فرهنگ بومی مردم هم سنخیت داشته باشد و در شهرهای بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر هم دو طبقه ۴ واحدی و در شهرهای جهرم، فسا و مرودشت برنامه برای ساخت مسکن سه طبقه است.

طالبان با اشاره به اینکه ۴۵۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در استان فارس، تامین شده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۳ هزار هکتار زمین تامین شده است که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ هکتار آن مصوب شده و به کارگزاران ساخت از جمله بنیاد مسکن تحویل داده شده است.

وی از آغاز ساخت و تجهیز کارگاه ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد در شهر صدرا، یک‌هزار و ۷۰۰ واحد در جهرم، کازرون و مرودشت و۶۸۴ واحد هم در شهر شیراز (در مناطق میانرود، سلطان‌آباد و...) خبر داد و افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بین صفر تا ۱۵ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، با بیان اینکه هزینه مصوب ساخت مسکن برای هر مترمربع ۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است که هر سه ماه با توجه به شاخص‌های تعدیل، افزایش می‌یابد، گفت: متراژ هر واحد بین ۹۰ تا ۱۰۰ متر است و قراردادهای ساخت در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر دو ساله است و در شهرهای دیگر ۳۰ ماهه است.

طالبان ادامه داد: نهضت ملی مسکن در تلاش است تا هزینه زمین را برای متقاضیان صفر کند و با توجه به اینکه بهره وام مسکن ۱۸ درصد است، سعی دارد تا بهره وام‌ها را نیز کاهش دهد تا امکان بازپرداخت برای مردم تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد هدف طرح نهضت ملی مسکن برای بافت فرسوده است گفت: ۴ هزار هکتار بافت فرسوده در فارس، وجود دارد و احیای بافت فرسوده نیاز به دفاتر تسهیل‌گر و طرح کلی است و مالکین بافت فرسوده می‌توانند با استفاده از وام‌های نهصت مسکن ملی، اقدام به نوسازی و به روزرسانی واحدهای خود کنند.

خبرنگار: سیده مریم ترابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار