بررسی چگونگی اجرای طرح‌های کوتاه مدت تعدیل مسائل آبی چهار استان‌

تهران (پانا) - جلسات مسائل مربوط به مسائل آبی چهار استان خوزستان، چهارمحال بختیاری، اصفهان و یزد به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی چگونگی اجرای طرح‌های کوتاه مدت تعدیل مسائل آبی چهار استان‌

در این جلسات جداگانه که با حضور محمد مخبر و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین استانداران چهار استان و مسئولان ذیربط برگزار شد، چگونگی اجرا و نحوه تامین مالی و اختصاص اعتبارات طرح‌های کوتاه مدت تعدیل مشکلات آبی این استان‌ها مورد بحث، بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

در این جلسه تکمیل طرح های آبرسانی تامین آب شرب و احداث ۱۶۵ هزار متر مکعب مخزن در جهت پایداری ذخیره تامین آب شرب استان یزد مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در راستای افزایش ظرفیت طرح انتقال آب نمک‌زدایی شده از خلیج فارس به فلات مرکزی مقرر شد، فاز دوم این طرح در ماه‌های آینده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری برسد.

در این جلسه گزارشی از تامین آب کشاورزی استان اصفهان در سال زراعی و افزایش ظرفیت تامین و انتقال آب شرب این استان در راستای تامین مطمئن و پایدار آب شرب مراکز جمعیتی شهری و روستایی ارایه شد.

در ادامه نیز رفع مشکلات و تنش آبی استان چهارمحال و بختیاری مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد طرح آبرسانی به ۱۴۴ مرکز جمعیتی روستایی با جمعیتی بالغ بر صد هزار نفر در این استان و همچنین طرح مطالعاتی جامع تامین آب مراکز شهری و روستایی و اجرای طرح‌های تامین و انتقال منابع آب در راستای رفع تنش آبی مراکز شهری این استان هر چه سریعتر تکمیل و نهایی شود.

همچنین در این جلسه در خصوص تکمیل طرح آبرسانی میان مدت غدیر با هدف افزایش ظرفیت تامین و ارتقای کیفیت آب شهرها و روستاهای استان خوزستان، تکمیل طرح‌های آبرسانی به مراکز روستایی با هدف تامین آب شرب، بهداشت و دام بالغ بر هزار روستا و تکمیل شبکه جمع آوری انتقال و تصفیه فاضلاب شهر اهواز با اولویت نقاط بحرانی بحث و بررسی و تصمیم‌گیری شد.

در ادامه نیز تاکید شد با توجه به فصل گرما و ضرورت تکمیل طرح‌های آبرسانی در استان خوزستان، منابع مالی این طرح‌ها هر چه سریعتر تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار