سازمان دانش‌آموزی استان زنجان برگزار می‌کند

آموزش مهارت‌های تخصصی تشکیلاتی و مهارت‌های اجتماعی

زنجان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان از برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های تخصصی تشکیلاتی و مهارت‌های اجتماعی در تابستان 1401 خبر داد و گفت این دوره آموزشی ویژه دختران و پسران تمامی مقاطع تحصیلی است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت‌های تخصصی تشکیلاتی و مهارت‌های اجتماعی

راویه قاسمی، رییس سازمان دانش آموزی استان زنجان گفت: سازمان دانش آموزی استان در نظر دارد در جهت پیشبرد و نیل به هدف «هر دانش آموز یک مهارت، یک نقش اجتماعی»، مهارت‌های تخصصی تشکیلاتی و مهارت‌های اجتماعی را با استفاده از تجارب ارزنده مدرسان ملی و استانی برگزار کند.

وی با اشاره به موضوع طبیعت و اهمیت حفظ و همیاری در جهت نگهداری از آن گفت: اسکان طبیعت با محوریت چادرزنی و جان پناه و نیز پیمایش در طبیعت که شامل کوهپیمایی، راهپیمایی در کویر و جنگل است، در این دوره برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به موضوعات محیط زیستی و آموزش آنها تاکید کرد و گفت: نگهداشت، کاشت نهال و گل، زباله و بازیافت آن از جمله مسایل حیاتی برای محیط زیست به حساب می آیند که در جهت ترویج این موارد باید اهتمام لازم را به کار برد.

قاسمی افزود: در طول این دوره مهارتی، جهت خوانی و نقشه خوانی در طبیعت، نحوه استفاده از قطب نما و جهت یابی در شب و روز را آموزش خواهیم داد.

رییس سازمان دانش آموزی استان زنجان همچنین به بازی های بومی، محلی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد نشاط و سرگرمی و در جهت فرم دهی و حفظ بازی‌های بومی در نظر داریم از این بازی‌ها و سرگرمی‌ها در کنار فعالیت های خلاقانه مثل کار با چوب و گره تزیینی دور ریختنی ها و پروژه‌های چوبی بهره ببریم.

وی ادامه داد: مهارت های اجتماعی ده گانه، سخنوری و آداب شهروندی نیز در کنار سایر مهارت‌ها آموزش داده می شوند.

قاسمی از برگزاری اردوها خبر داد و گفت: اردوهای یک روزه درون مدرسه ای و برون مدرسه ای تشکیلاتی در مدارس متقاضی برگزار می شود.

وی به محوریت برگزاری اردوها در اردوگاه امام خمینی اشاره کرد و افزود: اردوهای یک روزه در این اردوگاه از دیگر برنامه‌های اردویی استان خواهد بود که در این برنامه، دانش آموزان شرکت کننده در فعالیت های تابستانی، ۲ روز در هفته در اردوگاه حاضر خواهند بود و از برنامه های مهارتی و تشکیلاتی سازمان استفاده خواهند کرد.

وی در انتهای سخنان خود به نحوه ثبت نام اشاره کرد و گفت: علاقمندان جهت ثبت نام در کلاس ها به پایگاه‌های سازمان دانش آموزی در مناطق و نواحی استان مراجعه کنند.

گفتنی است زمان ثبت نام از 28 خرداد لغایت 5 تیرماه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار