روایت یک معلم از 30 سال تدریس؛ «هیچ‌گاه خسته نشدم»

کرج (پانا) - دبیر معارف اسلامی دبیرستان استقلال ناحیه یک کرج عنوان کرد امسال آخرین سالی بود که تدریس کرد و با دانش‌آموزان در ارتباط بود. این امر برایش بسیار تلخ و ناخوشایند است، چرا که سال‌هاست که بدون ریا و با عشق به دانش‌آموزان به دختران و پسران این سرزمین علم یاد داد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
روایت یک معلم از 30 سال تدریس؛ «هیچ‌گاه خسته نشدم»

فاطمه قاسمی، دبیر معارف اسلامی دبیرستان استقلال ناحیه یک کرج در گفت‌وگو با پانا در خصوص شغل خود به عنوان یک معلم بیان کرد: «من در خانواده‌ای مذهبی و با تقوا بزرگ شده‌ام و از دوران کودکی تا‌کنون به قرآن و روایت‌های پیامبر اسلام و ائمه اطهار بسیار اهمیت می‌دادم و همین امر باعث شد به سمت رشته معارف اسلامی بروم و در این رشته مشغول فعالیت شوم.»

قاسمی در خصوص فعالیت‌های خود در مدرسه گفت: «همیشه سعی کردم در کنار آموزش کتاب درسی به بحث‌های اسلام و دین بپردازم و آگاهی دانش‌آموزان را درباره این موضوع بالا ببرم و در تمام سال‌ها سعی کردم اسلام را خوب به جوانان بشناسانم و زیاد آن‌ها را تحت فشار قرار ندهم تا آن‌ها به سمت غرب کشیده نشوند.»

وی همچنین اضافه کرد: «الان همه چیز فرق کرده است. همیشه به محور کاری‌ام اصالت می‌دادم. به دانش آموز و به خودم می‌گفتم اگر دانش آموز نباشد من دیگر معلم نیستم. طی سال‌هایی که معلم بوده‌ام یک مورد نشده است که تنبیه داشته باشم، بنابراین هم اولیا و هم دانش آموزان خاطر مرا می‌خواستند و تاکنون فکر نمی‌کنم کسی در این زمینه از دست من ناراحت شده باشد.»

این آموزگار در خصوص روزهای پایانی بازنشستگی خود بیان کرد: «در این ۳۰ سال که به عنوان معلم و الگوی دانش‌آموزان بودم لحظات خوب و بدی را در کنار هم تجربه کردیم، اما هیچ گاه از این حرفه خسته نشدم امسال آخرین سالی بود که تدریس کردم و با دانش‌آموزان در ارتباط بودم و این امر برایم بسیار تلخ و ناخوشایند است. سالهاست که بدون ریا و با عشق به دانش آموزان یا بهتر است بگویم به دختران و پسران سرزمینم علم یاد دادم تا آن‌ها در آینده موفقیت‌های بزرگی کسب کنند که امیدوارم همه دانش آموزان از من راضی بوده باشند و خاطره خوبی را برای آن‌ها رقم زده باشم.»

دانش‌آموز خبرنگار: مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار