رئیس کل دیوان محاسبات:

دیوان محاسبات موانع اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از میان برمی‌دارد

تهران (پانا) - رئیس کل دیوان محاسبات اعلام کرد که این نهاد را موظف می‌داند تا موانع موجود بر سر راه اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان را بردارد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
دیوان محاسبات موانع اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از میان برمی‌دارد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان دیوان محاسبات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور مهرداد بذرپاش و سورنا ستاری برگزار شد.
در این نشست که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامات دیوان محاسبات و مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همراه بود، دکتر مهرداد بذرپاش با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «تولید، اشتغال آفرین، دانش بنیان» از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، گفت: دیوان محاسبات کشور آمادگی کامل دارد تا با توجه به شعار سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، هرگونه مساعدت و کمک به شرکت های دانش بنیان را در دستور کار خود قرار دهد.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور ضمن یادآوری شعار «دیوان فناورانه مردم پایه» در دوره مدیریت فعلی، افزود: عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقدیر از اقدامات دیوان محاسبات کشور، اگرچه مایه مباهات و افتخار تک تک کارکنان و تلاشگران این نهاد نظارتی است اما سنگینی بار وظایف آتی را دوچندان می کند که از مهمترین آنها، تسریع فرآیند هوشمندسازی، برخط کردن رسیدگی و نوآورانه نمودن سازوکارهای نظارتی است.
دکتر بذرپاش در ادامه، راه اندازی مرکز نوآوری و خانه خلاق را گامی اثرگذار در بهره‌گیری از دانش نخبگان و خبرگان در فرآیندهای دیوان محاسبات دانست و خاطرنشان کرد: توقع ما از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آن است تا در این مسیر، یاری‎گر دیوان محاسبات باشد و با ارائه نظرات کارشناسی و مشورتی، این نهاد نظارتی را در حُسن اجرای وظایف قانونی خود مساعدت نماید.
رئیس کل دیوان محاسبات در تشریح اهداف شکل گیری مرکز نوآوری و خلاقیت این نهاد نظارتی اظهار داشت: تلاش ما این است تا از طریق این مرکز به اهدافی همچون نیل به فناوری های تنظیم گری و سیاستگذاری دست یافته و دیوان محاسبات را به مرجع بزرگ مشورتی برای تمامی نهادهای حکومتی و حاکمیتی تبدیل کنیم.
بذرپاش نگاه دیوان محاسبات به مقوله شرکت های دانش بنیان را متفاوت از سایر دستگاه ها دانست و تاکید نمود: تلاش همکارانم در دیوان محاسبات این است که در چارچوب قانون، با تسهیل گری نسبت به شرکت های دانش بنیان ورود داشته باشند و ما خود را موظف می دانیم موانع موجود بر سر راه اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان را از میان برداریم.
در ادامه این نشست مشترک، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ضمن تشکر از نگاه ویژه دیوان محاسبات کشور به موضوع شعار سال و حمایت از تولید دانش بنیان، گفت: مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره شاکر مساعدت‌های دیوان محاسبات بوده است و از این پس نیز به همکاری مشترک با این دستگاه نظارتی در کمک رسانی به اجرای هرچه سریع تر قانون جهش تولید دانش بنیان در تمامی دستگاه های کشور احتیاج داریم.
ستاری در ادامه افزود: متاسفانه بروکراسی کشور، متشکل از یک ساختار نفتی و حامی واردات است و مسلم است که از چنین ساختاری نمی توان انتظار حمایت از دانش و صادرات و افزایش بهره وری داشت؛ لذا از تمامی نهادهای نظارتی کشور درخواست داریم در میدان مبارزه با این رویه باطل، با هم افزایی و همکاری بیش از پیش، کشور را برای همیشه از پیمایش در این دور باطل برهانیم.
علی کامیار دادستان دیوان محاسبات نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به شعار سال ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، امسال بهترین فرصت برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است تا در حوزه فناوری و دانش بنیان، تحول بزرگی را در کشور رقم بزند.
وی در پایان خاطرنشان نمود: تخطی دستگاه ها در تخصیص یک درصد از بودجه جاری به امور پژوهشی و فناوری، از جمله مواردی است که باید برای جبران این نقیصه، برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.
گفتنی است در پایان این نشست مشترک، افزون بر انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دیوان محاسبات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز نوآوری و خانه خلاق دیوان محاسبات کشور نیز افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار