تعداد آوارگان جهان از زبان دبیرکل سازمان ملل

تهران (پانا) - دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه تعداد پناهجویان در جهان به بالاترین سطح رسیده است، اعلام کرد تعداد کل آوارگان جهان به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تعداد آوارگان جهان از زبان دبیرکل سازمان ملل

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی به مناسبت روز جهانی پناهجویان گفت: جنگ در اوکراین بزرگترین و سریع ترین روند آوارگی افراد در اروپا را از زمان جنگ جهانی دوم ایجاد کرده است.

وی افزود: هر کس حق دارد در هر مکان و زمانی که مجبور شود، به دنبال امنیت باشد. حق پناهجویی یک حق اساسی بشر است. افرادی که از خشونت یا آزار و اذیت فرار می کنند باید بتوانند بدون هیچ مشکلی از مرزها عبور کنند.

گوترش ادامه داد: آنها نباید در مرزها با تبعیض مواجه شوند یا به دلیل نژاد، مذهب، جنسیت یا کشور مبدأشان به طور ناعادلانه ای از مهاجرت یا پناهجویی محروم شوند.

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: تامین امنیت پناهجویان نخستین گام است. وقتی پناهجویان از خطر خارج شوند، به فرصت برای درمان، یادگیری، شغل و پیشرفت نیاز دارند.

وی ادامه داد: حفاظت از پناهجویان مسئولیتی است که همه ما در آن سهیم هستیم. بیایید متعهد شویم که برای پناهجویان در همه جا و برای کشورهایی که آنها را میزبانی می کنند در حالی که خودشان با زنجیره ای از چالش ها مواجه هستند، اقدامات بیشتری انجام دهیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین در چهارمین ماه خود به سر می برد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار