نایب قهرمانی کشتی‌گیران نوجوان ایران در آسیا

تهران (پانا) - تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ مدال برنز به نایب قهرمانی رقابت‌های آسیا در قرقیزستان دست یافت.

کد مطلب: ۱۲۸۸۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
نایب قهرمانی کشتی‌گیران نوجوان ایران در آسیا

رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای ۲۹ و ۳۰ خردادماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط محمد مرادی در وزن ۷۱ کیلوگرم و محمد جهانگیری در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال طلا، پیام احمدی در وزن ۴۵ کیلوگرم، علی احمدی وفا در وزن ۴۸ کیلوگرم، ابوالفضل میرشکار در وزن ۶۰ کیلوگرم و سیدرضا آذرشب در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال نقره، محمدرضا غلامی در وزن ۵۱ کیلوگرم و حمیدرضا کشتکار در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده‌بندی تیمی، ایران با ۱۷۴ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت و تیم‌های قرقیزستان با ۱۸۲ امتیاز و قزاقستان با ۱۷۰ امتیاز در جایگاه‌های اول و سوم ایستادند. نتایج کشتی گیران کشورمان و رده‌بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۴۵ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضور داشتند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که پیام احمدی در دور اول مقابل تایگا کیشیدا از ژاپن با نتیجه ۷ بر صفر پیروز شد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر از سد اوجین‌هان از کره جنوبی گذشت و در دور سوم نیز با نتیجه ۶ بر صفر مقابل شهزاد روزیخانوف از ازبکستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احمدی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ عمر تنتیماک اولو از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب شهزاد روزیخانوف از ازبکستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۴۸ کیلوگرم که ۷ کشتی‌گیر حضور داشتند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که علی احمدی وفا در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر موتب المولد از عربستان سعودی را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۳ از سد رونیت شارما از هند گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. احمدی‌وفا در این دیدار سردار خولمورزایف از ازبکستان را با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل رونیت شارمان از هند با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۵۱ کیلوگرم محمدرضا غلامی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر عبدالعزیز القمدی از عربستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر ۷ مقابل کوبانیچ آرینوف از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. غلامی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر از سد یئون گیون جین از کره جنوبی گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد کمالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب عبدل اخحادخودژا از قرقیزستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، کمالی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم ابوالفضل میرشکار در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر سئومون هیوک از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۷ از سد حسین حسن اف از تاجیکستان گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. میرشکار در این مرحله مقابل شاتلیک یونوس‌اف از ترکمنستان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه ۸ بر ۵ مغلوب ژانتورو میرزاعلیف از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم اهورا بویری پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آکوبیر آنگوروف از ازبکستان با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب و با توجه به شکست این حریف، از دور رقابت ها حذف شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضور دارند، مسابقات به صورت دوره ای در دو گروه ۴ و ۳ نفره برگزار می‌شود که محمد مرادی در مبارزه نخست با نتیجه ۸ بر ۳ مقابل امیرشاه وهاب اف از ازبکستان شکست خورد. وی در دیدار مقابل یوجین تاکاهشی از ژاپن با نتیجه ۷ بر ۴ به پیروزی دست یافت و بعنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. مرادی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ از سد ژومارت آرالوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه ۲ بر ۲ از سد امیرشاه وهاب اف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۰ کیلوگرم سیدرضا آذرشب در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر مقابل کامرانبک اوتکیروف از ازبکستان به برتری رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ بیبیت کوراگانوف از قزاقستان را از پیش رو داشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب آسان ژانیشوف از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم حمیدرضا کشتکار در دور اول مقابل انصار رحمت زودا از تاجیکستان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل نوربولات سیرگابای اولو از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. کشتکار در این دیدار یوتام رانا از هند را ۸ بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم محمد جهانگیری در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۱ بهرام کوربانوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و در مرحله نیمه‌نهایی نیز با نتیجه ۸ بر صفر سی یئون کیم از کره را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. جهانگیری در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر پاردیپ سینگ خوسا از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر به شرح زیر است:
۴۵ کیلوگرم: ۱- شهزاد روزیخانوف (ازبکستان) ۲- پیام احمدی (ایران) ۳- شینگیسخان عبدیخالیموف (قزاقستان)
۴۸ کیلوگرم: ۱- روهیت شارما (هند) ۲- علی احمدی وفا (ایران) ۳- آرسن ژوما (قزاقستان)
۵۱ کیلوگرم: ۱- روآن بکیموف (قزاقستان) ۲- کوبانیچ آرینوف (قرقیزستان) ۳- محمدرضا غلامی (ایران) و دایسوکه موریشیتا (ژاپن)
۵۵ کیلوگرم: ۱- نریمان بکیکونوف (قزاقستان) ۲- خورشیدبک نورمحمداف (ازبکستان) ۳- بیونگی سئو (کره جنوبی) و عبدل اخحادخودژا (قرقیزستان) ۸- محمد کمالی (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- ژانتورو میرزالیف (قرقیزستان) ۲- ابوالفضل میرشکار (ایران) ۳- یوسوف اشرپوف (قزاقستان) و حسین حسن اف (تاجیکستان)
۶۵ کیلوگرم: ۱- کوتمان تمیربکوف (قرقیزستان) ۲- سونات عبداله یف (تاجیکستان) ۳- کاکابای کاکابایف (ترکنستان) و سرگازی آبدیخادیر (قزاقستان) ۷- اهوار بویری (ایران)
۷۱ کیلوگرم: ۱- محمد مرادی (ایران) ۲- امیرشاه وهابوف (ازبکستان) ۳- ژومارت آرالوف (قرقیزستان)
۸۰ کیلوگرم: ۱- آسان ژانیشوف (قرقیزستان) ۲-سیدرضا آذرشب (ایارن) ۳- موهیت خوخار (هند) و بیبیت کورگانوف (قزاقستان)
۹۲ کیلوگرم: ۱- نوربولات سیرگابای اولو (قرقیزستان) ۲- الچینبک روزاکولوف (قزاقستان) ۳- حمیدرضا کشتکار (ایران) و جائه نو چویی (کره جنوبی)
۱۱۰ کیلوگرم: ۱- محمد جهانگیری (ایران) ۲- پاردیپ سینگ کوشا (هند) ۳- کوانیش امانگلدی (قزاقستان) و سی یئون کیم (کره جنوبی)

رده بندی تیمی: ۱- قرقیزستان ۱۸۲ امتیاز ۲- ایران ۱۷۴ امتیاز ۳- قزاقستان ۱۷۰ امتیاز ۴- ازبکستان ۱۳۳ امتیاز ۵- هند ۱۲۱ امتیاز ۶- کره جنوبی ۹۴ امتیاز ۷- ژاپن ۸۶ امتیاز 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار