مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

فعالیت مراکز اوقات‌ فراغت دانش‌آموزان فارس از پنجم تیرماه آغاز می‌شود

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد در مراکز اوقات‌ فراغت دانش‌آموزان فارس که از پنجم تیرماه آغاز می‌شود، فعالیت‌های هنری، قرآنی، تربیت‌بدنی و همچنین آموزشی برای تثبیت بنیه آموزشی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۸۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت مراکز اوقات‌ فراغت دانش‌آموزان فارس از پنجم تیرماه آغاز می‌شود

محمدخلیل عسکری در نشست روسای ادارات فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز گفت: در تابستان برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت برای دانش‌آموزان طراحی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به بسته تربیتی تابستان گفت: در این بسته فعالیت‌های هنری، قرآنی و تربیت بدنی و همچنین آموزشی برای تثبیت بنیه آموزشی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌شود.

عسکری گفت: در استان فارس یکصد و 25 کانون فرهنگی تربیتی، 4 هزار و 900 مجتمع و کانون ورزشی، 70 دارالقرآن، 25 اردوگاه دانش‌آموزی و 60 پژوهشسرا و تعداد زیادی از مدارس و پایگاه‌های اوقات فراغت در تابستان برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان فعال هستند.

وی افزود: پذیرش دانش‌آموزان در این مراکز و پایگاه‌ها از ۵ تیرماه آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به طرح آزادسازی فضاهای ورزشی گفت: بمنظور ترویج فرهنگ ورزش و تربیت بدنی دو روز در هفته فضاهای ورزشی به صورت رایگان در اختیار والدین قرار داده می‌شود که روز پنجشنبه مادر و دختر و در روز جمعه پدر به همراه پسر در آن حضور یابند.

عسکری گفت: حداقل هزینه را برای استفاده دانش‌آموزان از مراکز اوقات فراغت در نظر گرفته شده و برای دانش‌آموزان فعال در کانون‌های مساجد نیز با تفاهم‌نامه این کانون‌ها با مراکز اوقات فراغت بصورت رایگان محاسبه خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر عدم تعطیلی فرایند تربیت گفت: همه ظرفیت‌ها را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم و باید خلاهای موجود که در دوران کرونا ایجاد شد را جبران کنیم.

عسکری گفت: باید به سمت مهارت‌آموزی و مهارت‌پروری برویم و در این مسیر، کانون‌ها می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: باید چتر آموزش و پرورش را به وسعت انقلاب اسلامی باز و از ظرفیت هنرمندان در تبیین سند تحول استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار