افزایش سه برابری ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان فارس

شیراز (پانا) - رئیس دانشگاه علمی-کاربردی استان فارس، از آغاز شرایط حضوری و افزایش نزدیک به  سه برابری ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه خبر داد و افزود برای سال تحصیلی جدید، ظرفیت پذیرش بیش از ۳۸ هزار دانشجو ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سه برابری ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان فارس

حبیب دانش‌منش امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با تغییرات مدیریت در دانشگاه ما شاهد افزایش دوره‌ها و رشته‌ها بودیم به طوریکه امسال برای مهرماه ۱۴۰۱، بیش از ۴۰۵ رشته محل را در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته داریم که از این تعداد۱۲۳ رشته محل نسبت به سال‌ گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ مرکز علمی کاربردی در استان فارس که از این تعداد ۶ مورد در شهرستان‌ها فعال است، گفت: برای سال جاری از بین ۱۲۳ رشته محل جدید، ۳۷ رشته محل برای اولین بار در سطح استان اجرا می‌شود و مابقی قبلا بوده ولی دارای وقفه شده بودند و از بین این ۳۷ رشته محل نیز ۲۲ عنوان برای اولین بار تنها در استان فارس ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برخی از این رشته‌ها با توجه به نیاز روز جامعه شامل رشته فناوری کسب و کارهای دیجیتال در مقطع کاردانی، رشته تولید محتوای دیجیتال، یا کاردان فنی تولید محتوای مجازی و بحث تعمیر قطعات لب تاپ، کامپیوتر و...، بوده است که برای اولین بار در سطح کشور، استان فارس متولی اجرای آن شده است.

دانش‌منش افزود: این نشان‌دهنده پتانسیل و ظرفیت دانشگاه است که با توجه به رسالت خود و نیازسنجی نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار، رشته‌ها را تدوین می‌کنیم تا افرادی کارآفرین و شغل محور را برای رفع نیاز جامعه تامین کنیم.

وی، با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی، در حوزه صنعت، فرهنگ و خدمات اجتماعی، هنری و کشاورزی فعال است، گفت: برای نخستین بار سند راهبردی ۵ ساله دانشگاه علمی کاربردی استان و مراکز آن با توجه به اسناد بالادستی و اسناد توسعه استان، تدوین شده است و بر اساس آن نیازهای شغلی را استخراج کرده‌ایم تا براساس آن افرادی ماهر و مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

دانش‌منش با اشاره به شعار امسال "سال تولید، دانش و کارآفرینی" گفت: ما در راستای این تحقق این شعار در تلاشیم تا مراکز نوآوری و کارآفرینی را در کنار مراکز خود تاسیس کنیم و اولین استانی هستیم که بیشترین مرکز نوآوری را داریم.

به گفته وی، صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه برای اولین بار در دانشگاه تاسیس شده است که یک صندوق غیردولتی است و شاهد استقبال ادارات دیگر در زمینه نوآوری است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر ظرفیت پذیرش برای سال تحصیلی جدید، افزود: دانشگاه علمی کاربردی استان فارس، برای مهرماه ۱۴۰۱ بیش از ۱۱ هزار ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته و ۲۶ هزار ظرفیت پذیرش در مقطع کاردانی را در ۴۰۵ رشته محل فعال کرده است تا بتواند گامی موثر در راستای توسعه استان و تامین نیروی انسانی مورد نیاز داشته باشد، در حالیکه در سال گذشته ۱۴ هزار ظرفیت پذیرش در استان بوده است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس، با اشاره به تعطیلی مرکز خبر علمی کاربردی شیراز، اظهار کرد: رشته‌های مرتبط با مرکز خبر شامل رسانه، روابط عمومی و فضای مجازی که در دو سال گذشته تعطیل شده بود برای امسال در چندین مرکز دیگر از جمله غدیر، پارک سلامت روان و.. فعال شده است و پذیرای علاقمندان در این کد رشته‌ها است.

وی، فعال شدن تعداد چشمگیری از کد رشته‌های مرتبط با تربیت بدنی را از جمله اقدامات این دانشگاه برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجو از این هفته آغاز می‌شود و پذیرش کارشناسی ناپیوسته از این هفته به صورت متمرکز و از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود و در عین حال میز خدمت در تمام مراکز برای ارائه مشاوره و راهنمایی به متقاضیان فعال شده است.

خبرنگار: سیده مریم ترابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار