ثبت ملی ۲۸۰۰ اثر منقول و غیرمنقول آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی اعلام کرد ۲۸۰۰ اثر منقول و غیرمنقول استان ثبت ملی شده است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ثبت ملی ۲۸۰۰ اثر منقول و غیرمنقول آذربایجان شرقی

علیرضا بایرام زاده در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرسان عجب شیر با اشاره به اقدامات انجام شده برای رشد و توسعه گردشگری و تأثیر آن بر اقتصاد استان گفت: اقدامات ما در دو بخش معرفی و زیرساختی است و این اقدامات در بخش معرفی استان شامل تبلیغات، اطلاع رسانی، برگزاری تور‌ها و همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه تکمیل زیر ساخت‌های گردشگری موجب افزایش گردشگر می‌شود ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همکاری بخش خصوصی و سایر بخش‌های دولتی زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز، دسترسی، ایجاد کمپ‌های مسافر را فراهم کرده است و نتایج آن را امروز در صنعت استان شاهدیم.

بایرام زاده با اشاره به اینکه گردشگری در این استان فرصت اشتغالزایی خوبی را فراهم کرده است گفت: صنعت گردشگری در این استان برای ۳۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است ضمن اینکه ما آموزش‌های توانمندسازی را با کمک معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در استان برپا می‌کنیم و این کار باعث تربیت نیرو‌های متخصص و کارآمد و در نهایت پایدار بودن شغل می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صتایه دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به توسعه صنعت گردشگری شهرستان عجب شیر اشاره کرد و افزود: باید در شهرستان عجب شیر واحد‌های بوم گردی و مرکز گردشگری کشاورزی ایجاد شود.

بایرام زاده گفت: تاکنون در شهرستان عجب شیر پروانه گردشگری کشاورزی صادر نشده است و مجوز‌های فعالیت با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای واحد‌هایی که درخواست دارند صادر می‌شود که در کنار فعالیت اصلی کشاورزی امکان ارائه خدمات گردشگری کشاورزی نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به تنوع محصولات تولیدی، رغبت گردشگران و همچنین لزوم بهره‌مندی از این ظرفیت بی‌نظیر و ارزشمند در راستای توسعه گردشگری، با برگزاری دوره‌های آموزشی از طرف سازمان میراث فرهنگی استان پروانه‌های بهره‌برداری گردشگری به کشاورزان داده می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان بیشترین تعداد واحد‌های بومگردی را در آذربایجان شرقی متعلق به شهرستان‌های اسکو در روستای گردشگری کندوان، خداآفرین، کلیبر و ورزقان و مراغه اعلام کرد.

فرماندار شهرستان عجب شیر نیز تخصیص اعتبار رابرای تکمیل زیرساخت‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری، احداث، تکمیل، تجهیز، مرمت و سامان‌دهی بافت‌ها و بنا‌های تاریخی شهرستان عجب شیر از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته خواستار شد و افزود: تکمیل زیرساخت و مرمت آثار تاریخی، موجب توسعه گردشگری عجب شیر خواهد شد.

جعفر قادری با بیان این که تعداد آثار تاریخی شناسایی شده شهرستان عجب شیر ۱۱۶ اثر است افزود: این آمار حاکی از ظرفیت فوق العاده شهرستان در حوزه آثار ارزشمند تاریخی و گردشگری و جذب گردشگر است که با برنامه ریزی مدون و اصولی می‌توان شاهد توسعه این صنعت در شهرستان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار