رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد؛

ضرورت ورود اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به بازدید از یکی از شرکت‌های خودروسازی داخلی در راستای تولید اتوبوس‌های برقی، گفت شهرداری باید مشخص کند تا آخر سال چه تعداد اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۷۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ورود اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اینکه برش فصلی برنامه سالانه شهرداری برای اعضای شورا ارسال نمی شود، انتقاد کرد.

وی گفت: باید اعضای شورا بدانند که در هر فصل قرار است در این حوزه در شهرداری تهران چه برنامه هایی اجرا و چه اتفاقی روی دهد.

پیرهادی افزود: به رغم تذکرات اعضای شورای شهر تاکنون هیچ فصلی از برنامه سالانه شهرداری به شورای شهر ارائه نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت اجرا و راه اندازی پایانه شرق تهران نیز گفت: این پایانه پیش از آغاز دوره گذشته مدیریت شهری، ۹۰ درصد پیشرفت داشته اما در چند سال اخیر رها شد و ۱۰۰ میلیارد تومان از اموال عمومی تخریب شد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد این پایانه در ماه‌های آینده کامل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی همچنین موضوع آلودگی هوا را یکی از دغدغه‌های جدی به ویژه در فصل زمستان دانست که باید در تمام فصول به آن پرداخته شود و گفت: به دلیل پاسخگویی دستگاهها به معاون اول رییس جمهوری، خواهش کردیم که متولی قانون هوای پاک باید شخص معاون اول ریاست جمهوری باشد نه یک سازمان و دستگاه.

وی ادامه داد: دولت باید نسبت به اصلاح و ضمانت های اجرایی لازم قانون هوای پاک، اقدامات لازم را انجام دهد.

پیرهادی با اشاره به بازدید از یکی از شرکت‌های خودروسازی داخلی در راستای تولید اتوبوسهای برقی، اظهار داشت: شهرداری تهران باید مشخص کند که تا آخر سال چه تعداد اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه میشود، چرا که ورود اتوبوسهای برقی برای کاهش آلایندگی های تهران موثر است.

پیرهادی در ادامه با اشاره به ضرورت به سازی و نوسازی تاکسی‌ها در شهر تهران، گفت: راننده های تاکسی از قشر زحمتکش هستند که باید تسهیلات ارزان قیمت به آنها ارائه شود تا بتوانند تاکسی‌های خود را نوسازی کنند.

وی با اشاره به وجود صف‌های طولانی تاکسی و اتوبوس در شهر تهران گفت: از اینکه این صفها در شهر تهران تشکیل می شود خجالت میکشم، در سال‌های گذشته شاهد مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم اما در دوره جاری باید کارهای عملیاتی در این خصوص انجام شود تا شاهد صف های طولانی مردم برای تاکسی و اتوبوس نباشیم.

پیرهادی با اشاره به اینکه شهرداری تهران باید برای سال ۱۴۰۲ از اکنون مشخص کند که چه برنامه‌ای در حوزه حمل و نقل دارد، گفت: مردم نباید در صف های طولانی تاکسی و اتوبوس معطل بمانند.

وی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به وضعیت دستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهر تهران، عنوان کرد: آخرین عددی که این دستگاه ها نشان می دهند عدد ۵۰۰ ppm است که درخواست داریم این مشکل حل شود چرا که برنامه‌ریزان باید عدد های واقعی آلودگی هوا را بدانند و برای این موضوع برنامه ریزی کنند.

وی، خواستار هماهنگی با وزارت کشور در این خصوص شد و اظهار داشت: باید عدد دقیق آلودگی هوا مشخص باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دغدغه های شهروندان در حوزه آلودگی هوا و حمل و نقل و ترافیک، عنوان کرد: ما آمده ایم تا مشکلات مردم را حل کنیم و این موضوعات باید توسط مدیران شهری مرتفع شود و ما نسبت به پیگیری این موضوعات اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار