امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت راه‌آهن و شرکت فولاد مبارکه اصفهان

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت راه‌آهن و شرکت فولاد مبارکه اصفهان به امضاء رسید. به گفته مدیرعامل راه‌آهن با ادامه این مشارکت، گام‌های بلندتری جهت حمل بارهای معدنی در سراسر کشور برداشته خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت راه‌آهن و شرکت فولاد مبارکه اصفهان

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در جریان سفر استانی رئیس جمهوری به استان اصفهان، با محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و اعضای هیات مدیره این شرکت دیدار کرده و تفاهم نامه همکاری بین شرکت راه آهن با شرکت فولاد مبارکه اصفهان را به امضاء رساندند.

صالحی در حاشیه این نشست، تاکید کرد: ما این تفاهم نامه که مدلی جدید برای مشارکت راه آهن با شرکتهای بزرگ بخش خصوصی است را آغاز یک مشارکت و همکاری راهبردی ریلی بین راه آهن و فولاد مبارکه می دانیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این فولاد مبارکه یکی از بزرگترین شرکت های فولادی کشور است و نیاز به حمل مقدار بالایی از مواد معدنی از مسیر ریلی دارد، این تفاهم نامه برای کمک به تأمین ناوگان کشش و استفاده از توان تولید داخل و همچنین تامین مالی جهت تعمیرات و نگهداری بخشی از ناوگان ریلی به امضاء رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری سال‌های گذشته بین شرکت راه آهن و شرکت فولاد مبارکه اصفهان، تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی‌هایی که در سنوات گذشته بوده است، اکنون در دولت سیزدهم و در این تفاهم نامه، بنا بر جبران این عقب‌ماندگی ها گذاشته شده است و امیدواریم با اجرای این تفاهمنامه بخش بیشتری از بارهای معدنی شرکت فولاد مبارکه به وسیله ریل حمل شود.

صالحی اظهار کرد: در راستای این تفاهم نامه، از مشارکت فولاد مبارکه اصفهان در بحث تولید داخل لکوموتیو که بخش اعظمی از آن وارد شبکه ریلی خواهند شد و هم در بحث تعمیرات و نگهداری لکوموتیوها که بتوانند به روز رسانی شده و با اطمینان بالاتری در در شبکه ریلی سیر کنند، استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: مطابق تفاهم نامه منعقده، ۲۰ دستگاه لکوموتیو نو از طریق فولاد مبارکه اصفهان در اختیار شرکت راه‌آهن قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل راه‌آهن عنوان کرد: همچنین برای نخستین بار، فولاد مبارکه اصفهان در تامین و نگهداری لکوموتیو سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در حوزه ریلی، یادآور شد: این نوع همکاری‌ها در حوزه توسعه تجارت داخلی و خارجی راهبردی است و از اهمیت قابل توجهی برای کشور برخوردار است.

مدیرعامل راه آهن عنوان کرد: امیدواریم این تفاهم را که به عنوان گام اول ما در چنین مشارکت هایی است، توسعه دهیم و با تحقق این تفاهم نامه، سرعت بازرگانی و سیر کالا و بارهای معدنی افزایش پیدا کند.

وی اظهار امیدواری کرد: در صورت ادامه این مشارکت، گام های بلندتری برای حمل بارهای معدنی در سراسر کشور پهناورمان برداشته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار