معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز خبر داد:

کسب رتبه کشوری ۶ معلم البرزی درجشنواره معلمان هنرمند

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز از کسب رتبه کشوری شش معلم این استان در دومین جشنواره معلمان هنرمند کشور که حائز رتبه برتر شدند خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه کشوری ۶ معلم البرزی درجشنواره معلمان هنرمند

سردار فتح الهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت گو با پانا گفت: «آزاده محمدپور در بخش آفرینش های ادبی، سرود و ترانه از آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و بهاره سرمدی نجف آبادی در بخش آفرینش های ادبی، کوتاه داستانی از آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج باعث افتخار البرز در این جشنواره شدند.»

وی اضافه کرد: «نرگس ذاکری، در رشته فیلم کوتاه، انیمیشن و سیامک کیهانی، در نقد ادبی و هنری، نقد شعر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و همچنین فرهاد ابراهیم خانی، در رشته آواز تکنوازی از آموزش و پرورش ناحیه یک و سکینه سعیدآبادی در رشته هنرهای تجسمی، تذهیب از آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برای استان البرز رتبه برتر را کسب کردند.»

فتح الهی با اشاره به اینکه فرهنگیان کشور برای دومین بار در رویداد فرهنگی هنری «معلمان هنر» که در شیراز برگزار شد شرکت کردند، افزود: این جشنواره با هدف جریان سازی برای تولید و توسعه محتوای متناسب برگزار شد که با فرهنگ اسلامی، انقلابی، ملی و بومی همراه بود.»

وی عنوان کرد: «این جشنواره با ایجاد فضای همدلی، هم افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین معلمان، بنیان‌های فکری، فرهنگی و هنری معلمان را تقویت می کند، زمینه تحرک، پویایی، نشاط معلمان را از طریق رقابت های سازنده و نشاط آفرین ایجاد می کند. شناسایی معلمان علاقه مند به فعالیت های فرهنگی، تکریم و معرفی توانمندی ها و مهارت های علمی، ادبی و هنری معلمان، توسعه و تعمیق فعالیت های جمعی و گروهی، فعالیت های فراگیر فرهنگی و ازدواج معلمان هنرمند از دیگر اهداف این جشنواره بود.»

معاون پرورشی و فرهنگی استان محورهای جشنواره را آفرینش های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوازی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه و هنرهای تجسمی برشمرد و بیان کرد: «تولید محتوای آموزشی بر اساس برنامه درسی ملی و محتوای کتب درسی از این رویداد هنری است که امتیاز ویژه ای دارد.»

وی بیان کرد: «یکی از ویژگی های نظام جدید آموزشی توجه جدی به نیازهای متنوع مخاطبان و آمادگی برای بروز توانایی ها و استعدادهای معلمان است.»

فتح الهی ادامه داد: «اوقات فراغت ضمن تدریس معلمان فرصتی برای برنامه ریزی، استعدادیابی و تلاش برای بیان خلاقیت‌ها و ابتکارات فرهنگی و هنری جامعه فرهنگیان است.»

وی در پایان تاکید کرد: «هنر می تواند ابزار موثری برای رفع مشکلات آموزشی در مدارس باشد.»

خبرنگار: سیدنبی بیناپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار