روایت یک روز در گلخانه زنی که قدم به قدم آن را ساخته است

ساری (پانا) - گل‌ها در عین حال که صامت هستند ولی حرف‌ها برای گفتن دارند و می‌توان با آنها همانند یک رفیق صحبت کرد و انرژی گرفت، از طرفی آنها نیز از انسان‌ها انرژی می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
روایت یک روز در گلخانه زنی که قدم به قدم آن را ساخته است

گلخانه زیبایی در نزدیکی خانه مان است، در این گلخانه هر نوع گلی پیدا می شود، گل رز، گل نرگس، گل نسترن و...

فروشنده این گلخانه خانم مهربان و دوست‌داشتنی ای است که عاشق گل‌ها است.

برای خرید گل به گلخانه او رفتم، حرکات و رفتارهای او چشم‌ نواز بود‌. همانند یک مادر به گل و گیاهانش رسیدگی می کرد، حتی با گل هایش حرف می زد.

رفتارهای او برایم جالب بود، تصمیم گرفتم با او گفت‌وگویی داشته باشم.

از علاقه اش به این شغل پرسیدم. او گفت: از کودکی به گل‌وگیاه علاقه زیادی داشتم چون مادرم هم خیلی به گل و گیاه علاقه داشت. من هم به این سمت آمدم و علاقه مند شدم، تا اینکه تصمیم گرفتم گلخانه ای راه اندازی کنم، اوایل در منزل کارم را شروع می کردم و حالا به مکان بزرگتری آمده ام، خداروشکر پیشرفت زیادی داشتم و از این بابت خیلی خوشحالم.

در میان گفت‌وگوهایمان از یکی از خاطرات کودکی‌اش گفت: «آن زمان سن کمی داشتم و به دلیل علاقه زیادی که داشتم تصمیم گرفتم سیب زمینی بکارم، با مادربزرگم مشورت کردم و طریقه کاشت آن را از او یاد گرفتم و شروع به کاشتن سیب زمینی کردم. بعداز مدتی رفتم سراغش تا ببینم سیب زمینی رشد کرده است یا خیر. سپس با دیدن این صحنه خیلی خوشحال شدم چون این اولین محصول من بود.

از مشکلاتی که برای شروع این کار داشت پرسیدم.«برای شروع هر کاری باید منبع مالی مناسبی داشت و بعد فضای مورد نیاز، در کل کار پیچیده و دشواری نیست و می‌توان مرحله به مرحله از این مشکلات عبور کرد تا به هدف مورد نظر رسید.»

در میان گفت و گویمان مشتری برای خرید گل‌ و گیاه می آمد و این سوال فکرم را مشغول کرد که درآمد این شغل چگونه است؟

بعد از اینکه مشتری ها رفتند از اسماعیلی در خصوص درآمد این شغل پرسیدم. او گفت: «درآمد این شغل برای من آنقدری نیست که بتوان یک زندگی را اداره کرد، ولی شکر خدا راضی هستم و من عاشقانه این شغل را دوست دارم و حس آرامش به من می‌دهد.»

وی در پاسخ به اینکه چه نوع گل‌هایی پرورش می‌دهد، بیان کرد: «انواع گل های رونده و آپارتمانی را پرورش می دهیم مانند پوتوس، اسکاندیس، سانسوریا، زاموفیلیا که از طریق برگ و ساقه تکثیر می شوند و همچینن گل های باغچه ای مانند کالانکوئه و... معمولا گل‌هایی که تکثیرشان غیر بذر باشد را پرورش می دهیم چون بذر شرایط خاصی دارد، ولی اینهایی که با ساقه و برگ هستند را خیلی پرورش دادیم.»

این گلخانه دار در پایان به کسانی که علاقه به راه‌اندازی این شغل دارند، گفت: «اگر به این شغل علاقه دارید تردید نکنید و با تلاش و پشتکارتان به مسیرتان ادامه بدهید. این شغل، یک شغل بسیار آرامش بخش است، چون ما با یک سری از موجودات خداوند در تماس هستیم. این موجودات در عین حال که صامت هستند ولی حرف‌ها برای گفتن دارند و می‌توانید با آنها مانند یک رفیق صحبت کنید و انرژی بگیرید، از طرفی ما هم می‌توانیم به آنها انرژی بدهیم.»

وی ادامه داد:«من با گل و گیاه زندگی می کنم؛ وقت هایی که حالم خوب نیست با آن ها صحبت می‌کنم و از آن ها انرژی میگیرم. گل ها و گیاهان نعمت های خیلی بزرگی برای ما هستند و همیشه باید حواسمان به آنها باشد.»

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار