یک کارآفرین ساوجبلاغی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:

با سرمایه شخصی‌ام شغل‌های مختلفی ایجاد کردم

کرج (پانا) - یک کارآفرین موفق ساوجبلاغی گفت با سرمایه شخصی‌اش شغل‌های مختلفی ایجاد کرده است. بدین صورت که از ۱۲ سالگی درگاوداری پدرش مشغول به کار شده. به دلیل علاقه‌ شدیدی که به این کار پیدا کرده دوست داشته کارش را گسترش دهد و شغلی برای خود و دیگران ایجاد کند. درکنار کشاورزی به دامپروری و پرورش دام هم مشغول شد. ابتدا با یک گوسفند شغل خود را آغاز کرد و بعد از چندین سال دامپروری خود را گسترش داد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
با سرمایه  شخصی‌ام شغل‌های مختلفی ایجاد کردم

محمدرضا شماخی، کارآفرین ساوجبلاغی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «در ابتدا یک دامداری احداث کردم که نزدیک به شش نفر نیز در آنجا کار می‌کنند. در واقع شغلی فراهم کردم تا نان‌آور خانواده باشند.»

وی افزاد: «با خرید زمین‌های کشاورزی از قطعه‌بندی آنها جلوگیری کردم و مزرعه بزرگ ثامن را که نزدیک به ۱۳ هکتار است به کشت و پرورش دام اختصاص دادم و در کنار مزرعه ثامن استخری بزرگی برای پرورش ماهی احداث کردم.»

این کارآفرین موفق در ادامه اضافه کرد: «هم‌اکنون در این مزرعه برای ۳۰ خانوار شغل ایجاد کرده‌ام. همچنین پنچ شعبه املاک در ساوجبلاغ-روستای محمد آباد-دولت آباد به نام املاک ثامن راه‌انداری کردم که در این پنج شعبه املاک چندین خانوار دارای شغل شده‌اند و درآمد کسب می‌کنند.»

وی گفت: «الان در سن ۳۹ سالگی باز هم به ایجاد شغل فکر می‌کنم. در این مدت روی پای خود ایستاده‌ام و کمک مالی به صورت وام از بانک ها نکرده‌ام و حتی لوح تقدیر از بانک صادرات ترکمان به خاطر خوش‌حسابی دریافت کردم.»

شماخی در پایان عنوان کرد: «در این سال ها لطف خداوند شامل حالم شده و هرچه دارم از او دارم. این را هم بگویم در این راه همسر و برادرم در تمام سختی ها در کنارم بوده اند. لطف خداوند باعث شد به جاهای زیادی کمک مالی برسانم تا دعای مردم پشت سرم باشد. به عنوان مثال در سن ۳۲ سالگی چند نفر را به خانه‌ بخت فرستادم و هر ساله در اربعین حسینی به لطف خدا و خواست آقا امام حسین (ع) هیات راه اندازی کرده ام و در این راه قربانی می دهم. »

دانش آموز خبرنگار: کوثر شماخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار