استاندار آذربایجان‌شرقی:

تولید آثار فاخر، حاکی از ظرفیت بالای سینماگران استان است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌شرقی تولید آثار سینمایی فاخر در تبریز و استان را نشان از ظرفیت بالای سینماگران منطقه دانست و از هر برنامه و اقدام هنری که به توسعه فرهنگی استان کمک کند، حمایت کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید آثار فاخر، حاکی از ظرفیت بالای سینماگران استان است
عابدین خرّم در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور، با بیان اینکه تولید آثاری برای معرفی شهدا و سرداران شهید بسیار ارزشمند است، افزود: هنرمندان بسیار مستعدی در استان وجود دارد که اگر مورد حمایت قرار گیرند، منجر به خلق آثاری فاخر در حوزه فیلم و سینما خواهد شد.
وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های سینمایی در سراسر استان، اظهار کرد: در زمینه ساخت و احداث سینما، استان پای کار است به شرطی که به همان میزان سازمان سینمایی در تجهیز اعتبار هزینه کند.
خرّم گفت: هنرمندان زبان گویای هویت جامعه و الگوی فرهنگی جامعه هستند، از این رو باید در بحث تربیتی کار اساسی و مبنایی انجام شود؛ متاسفانه در حوزه تربیتی دچار خلاء استراتژیک شده‌ایم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور هم در این دیدار با بیان اینکه به دنبال تحقق عدالت فرهنگی در عرصه زیرساخت‌های سینمایی کشور هستیم، گفت: تلاش خواهیم کرد تا تمام شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارای سینما باشند.
محمد خزاعی اظهار کرد: سفرهای استانی با هدف شناخت دقیق از ظرفیت‌ها، کمبودها و شنیدن دغدغه فعالان سینمایی شهرستان‌ها و همچنین رصد جریان سینمایی استان‌ها انجام می‌شود.
رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های مهمی در زیرساخت‌های سینمایی آذربایجان شرقی وجود دارد، ادامه داد: از راه‌اندازی جشنواره ملی فیلم با هدف‌گذاری مشخص در این استان حمایت می‌کنیم.
وی یادآوری کرد: دفاتر سینمای جوان در استان‌ها از ۱۲ سال پیش تاکنون تجهیز نشده‌اند که مشارکت استان به همراه حمایت سازمان سینمایی می‌تواند راهگشای این امر باشد.
خزاعی با بیان اینکه آماده حمایت از تولید فیلم شهید «شفیع‌زاده» هستیم، افزود: تولید آثار سینمایی و مستند از شهدای شاخص استان‌ها جزو اولویت‌های سازمان سینمایی کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار