محمد خزاعی: رصد میدانی جریان سینمایی استان‌ها ضروری است

تهران (پانا) - رئیس سازمان سینمایی می‌گوید سفرهای استانی سازمان سینمایی با هدف شناخت دقیق از ظرفیت‌ها، کمبودها و شنیدن دغدغه فعالان سینمای شهرستان‌ها و همچنین رصد جریان سینمایی استان‌ها صورت می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
محمد خزاعی: رصد میدانی جریان سینمایی استان‌ها ضروری است

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، دیدار معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور با استاندار آذربایجان شرقی اظهار در روز گذشته صورت گرفت .

در این دیدار محمد خزاعی ضمن تاکید بر وجود ظرفیت‌های مهم در زیرساخت‌های سینمایی استان آذربایجان شرقی، گفت: در تلاش هستیم تا همه شهرهایی که دارای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت هستند، از سینما بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به هدف سازمان سینمایی مبنی بر تحقق عدالت فرهنگی در عرصه زیرساخت‌های سینمایی سراسر کشور، افزود: سینما کارکرد فرهنگی و اجتماعی دارد، تصویری که می‌سازیم و روایتی که در سینما صورت می‌گیرد، شاکله ذهنی مردم را می سازد بنابراین باید این هنر حمایت شود و در توسعه زیرساخت‌ها توجه جدی صورت گیرد.

خزاعی با بیان اینکه از راه اندازی جشنواره ملی فیلم با هدف گذاری مشخص در استان آذربایجان شرقی حمایت می‌کنیم، یادآور شد: دفاتر سینمای جوان در استان‌ها از ۱۲ سال پیش تاکنون تجهیز نشده‌اند، که مشارکت استان به همراه حمایت سازمان سینمایی می‌تواند راهگشای این امر باشد.

رییس سازمان سینمایی با اظهار آمادگی نسبت به حمایت از تولید فیلم شهید شفیع زاده، گفت: تولید آثار سینمایی و مستند از شهدای شاخص استان‌ها جزو اولویت‌های سازمان سینمایی کشور است.

همچنین عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی تولید آثار سینمایی فاخر در تبریز و استان را نشان از ظرفیت بالای سینماگران منطقه دانست و اظهار داشت: از هر برنامه و اقدام هنری که به توسعه فرهنگی استان کمک کند، حمایت خواهیم کرد.

وی تولید آثاری در راستای معرفی چهره شهدایی همچون یاغچیان، شفیع زاده، تجلایی، مهدی و حمید باکری و حسن افشرد را ارزشمند دانست و گفت: هنرمندان بسیار مستعدی در استان وجود دارد که اگر مورد حمایت قرار گیرند، منجر به خلق آثاری فاخر در حوزه فیلم و سینما خواهد شد.

خرم با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های سینمایی در سراسر استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت و احداث، استان پای کار است به شرطی که به همان میزان سازمان سینمایی در تجهیز اعتبار خرج کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار