معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

«تعلیم و تربیت» نقطه رشد بشر در همه ابعاد است

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت‌ تعلیم و تربیت نقطه رشد بشر در همه ابعاد وجودی اوست و از همین جهت مسائل مربوط به آموزش و پرورش برای همگان مهم و قابل توجه است.

کد مطلب: ۱۲۸۷۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
«تعلیم و تربیت» نقطه رشد بشر در همه ابعاد است

اصغر باقرزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش سراوان که با حضور علما و معتمدین و مسئولان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صحبت از جلسات شورای آموزش و پرورش می شود، خوشبختانه همه با همت شرکت می کنند و این موضوع نشان دهنده اهمیت تعلیم و تربیت در جامعه است.

وی سفر وزیر آموزش و پرورش و چهار نفر از معاونین وزیر در طول پنج ماه اخیر به سیستان و بلوچستان را نشان دهنده توجه ویژه دولت و وزارت برای رفع نیازها و مشکلات این استان عنوان کرد و گفت: با دیدن شرایط از نزدیک بهتر می توانیم در خصوص اولویت بندی تخصیص امکانات و اعتبارات تصمیم گیری کنیم.

باقرزاده ادامه داد: گزارش این سفر را در جلسه شورای معاونین وزارت مطرح خواهم کرد و امیدوارم سفیر خوبی برای اطلاع رسانی از وضعیت امکانات و شرایط این استان در مرکز باشم.

وی در بخش دیگری در خصوص موضوع کمبود نمازخانه و سرویس های بهداشتی مدارس تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش برای تأمین نمازخانه و سرویس بهداشتی در مدارس به سازمان نوسازی تاکید ویژه داشته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کمبود معلم را یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش در کشور عنوان کرد و گفت: با وجود این کمبود، وزیر آموزش و پرورش دستور داده اند تا حد امکان معلمان مدارس مخصوصا در مقطع ابتدایی همجنس با دانش آموزان باشند.

باقرزاده با اشاره به تلاش های انجام شده در زمینه تامین نیروی انسانی گفت: سالانه ۲۵ هزار سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان در کشور وجود داشت که امسال وزیر آموزش و پرورش تصمیم گرفتند با استفاده از امکانات دانشگاه پیام نور ۲۰ هزار سهمیه دیگر برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم اضافه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود به دلیل سرعت گسترش جمعیت مخصوصا در استانی مانند سیستان‌ و‌ بلوچستان این نیاز به نیروی انسانی همچنان ادامه دارد چرا که در کنار افزایش جمعیت دانش آموزی، هر سال معلمان زیادی هم بازنشسته می شوند.

باقرزاده اظهار کرد: از هر منظری که به موضوع آموزش و پرورش فکر کنیم، اول باید به دنبال تامین نیروی انسانی باشیم چرا که انسان، انسان را تربیت می کند و فضا و تجهیزات کمک کار هستند.

وی در بخش دیگری به تعامل آموزش و پرورش با حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: اقداماتی در این خصوص در حال انجام است.

باقرزاده از توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به محوریت قرآن در فرایند آموزش خبر داد و اظهار کرد: توسعه دارالقرآن ها، مدارس قرآنی و سوق دادن محتوای مسابقات قرآنی به سمت کتب درسی از مهمترین اقدامات معاونت پرورشی در راستای توجه ویژه به قرآن است.

باقرزاده همچنین به جذب خیرین برای ساخت دارالقرآن، کانون فرهنگی و تربیتی و اردوگاه در استان تاکید کرد و گفت: از این طریق می توان با مشارکت ۵۰ درصدی خیرین و حمایت ۵۰ درصدی وزارت، به ساخت اماکن پرورشی و تربیتی کمک کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار