معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش استان

به‌جای انتقاد باید به حل مشکلات پرداخت

اصفهان (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت به جای انتقاد کردن باید به حل مشکلات توجه کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
به‌جای انتقاد باید به حل مشکلات پرداخت

جلسه شورای معاونین و رؤسای نواحی و مناطق اصفهان با نمایندگان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونین و رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به جای انتقاد کردن باید به راه حل مشکلات توجه کنیم.

وی افزود: در آموزش و پرورش به بحث پرورشی باید توجه ویژه ای شود، آموزش وپرورش باید حججی ها را تربیت کند.

وی با تأکید بر اینکه بزرگترین چالش آموزش و پرورش نیروی انسانی است، افزود: در چند استان از جمله اصفهان،خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اداره کل شهرستان‌های استان تهران و خوزستان مشکل نیروی انسانی حاد است؛ از الآن باید مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به فکر باشد.

احمدی لاشکی تأکید کرد: قانون مجلس مبنی بر پرداخت ماهانه حق‌الزحمه ها بزرگترین ابزار و بزرگترین کمک به ما است؛ اگر معلم بداند اضافه حقوق خود را ماهانه دریافت می‌کند، بهتر برای ساعات اضافی تدریس همکاری می‌کند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید ببینیم چه طور نیروها را حفظ کنیم، تصریح کرد: سند تحول بدون معلمی که متحول نشده اجرایی نخواهد شد، ابتدا باید معلم را تربیت کرد.

احمدی لاشکی با بیان اینکه اجرای طرح رتبه‌بندی حق ویژه معلمان است، گفت: یکی از مسائل دیگر معلمان دارای دومدرک هستند، ۶ هزار و ۳۱۱ دکترمعلم در آموزش و پرورش داریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تلاش کنید بهترین‌ها در استان شما جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۲ هزار و ۴۴۴ نفر معلم فعلی آموزش و پرورش بیش از ۲۲ سال سابقه دارند، مطرح کرد: اگر قرار است سند تحول اجرا شود تربیت معلم پرورشی، معلم ورزش، مراقب سلامت و بهداشت، مشاور مدرسه و حتی نیروی خدماتی باید درنظر گرفته شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه سند تحول برای این آمد که بگوید آموزش برای پرورش است و گفت: علامه جوادی آملی در اجلاس ۳۵ مدیران آموزش و پرورش گفتند که مدرسه باید آدم بسازد دانشگاه باید عالم بسازد.

وی با بیان اینکه در حوزه تربیتی کارها بسیار مهم است، تصریح کرد: مسؤولیت معلمان زیاد است و باید پاسخگو باشیم؛ بنده اعتقاد دارم معلمان ناجی مملکت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در این جلسه اظهار کرد: استان اصفهان استانی است که بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است؛ ما همچنین افتخار زندگی در شهری داریم که حدود ۶ هزار دانش‌آموز شهید یعنی یک ششم شهدای دانش‌آموز کشور را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

وی افزود: استان اصفهان ۳۰۰ معلم شهید نیز تقدیم انقلاب کرده است، معلمانی که جزو اثرگذاران و فرماندهان جنگ بودند و شهید همت در رأس معلمان شهید قرار دارد که تلاش کرد نشان دهد علم و تربیت فقط در کلاس نیست.

ابراهیمی با بیان اینکه استان اصفهان ۹۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: مشکلات مختلفی برای تأمین فرایند تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش استان وجود دارد و با ۳ چالش ویژه روبرو هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه کمبود شدید نیروی انسانی، مهمترین چالش‌ آموزش و پرورش استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۴۶ هزار و ۵۰۰ معلم رسمی داریم در حالی که نیاز ما با تراکم موجود تقریباً ۷۰ هزار معلم است، این مشکلی مهم و به عبارتی ابرچالش است.

وی با بیان اینکه مشکل بعدی مشکلات فضا و سخت‌افزاری مدارس است، مطرح کرد: خصوصاً در نواحی ۶ گانه شهر اصفهان و شهرهای پرجمعیت و مهاجرپذیر تراکم دانش‌آموز و سن مدارس بالاست و معضل جدیدی به اسم فرونشست به واسطه خشکسالی‌های زیاد و مکرر ایجاد شده است.

وی در پایان ابراز کرد: حل مشکل رتبه‌بندی معلمان می‌تواند هدیه ویژه‌ای برای فرهنگیان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار