ساخت سیلوهای جدید در دستور کار سازمان بنادر

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا و همچنین ورود کالاهای اساسی به بنادر کشور، اعلام کرد که امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی وجود دارد و در این خصوص سازمان بنادر حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ساخت سیلوهای جدید در دستور کار سازمان بنادر

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی در بازدید از پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری مجتمع بندری امام خمینی (ره)، گفت: ٧٠ درصد از کالاهای اساسی که نیاز کشور است، از طریق بندر امام خمینی (ره) تامین می‌شود، از همین رو این بندر جایگاه مهمی در اقتصاد ملی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بندر امام خمینی (ره) بستر مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم کرده است، گفت: برای شتاب در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و همچنین نگهداری کالاها، از بخش خصوصی فعال دعوت می‌شود تا برای ساخت و تامین تجهیزات مورد نیاز این بخش با دولت مشارکت و در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ظرفیت انبارهای سرپوشیده موجود در بنادر کشور را سه میلیون تن عنوان کرد و افزود: میزان ذخیره‌سازی غلات در سیلوهای موجود بنادر به بیش از ٣٠٠ هزار تن رسیده و در این راستا ساخت سیلوهای جدید تا ظرفیت ٨٠٠ هزار تن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد سیلوهای پیشرفته در بنادر کشور روند روبه رشدی پیدا کرده است، تصریح کرد: هدف از احداث این سیلوها ایجاد مراکز توزیع استاندارد و تامین کننده سریع نیاز استان‌های کشور به غلات است، لذا اجرای این پروژه‌ها، به صاحبان کالا کمک می‌کند تا نگهداری محموله‌های آنها در شرایط بهتری باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته در زمینه تامین تجهیزات استراتژیک به منظور تخلیه غلات اقدام جدی صورت نگرفته بود، گفت: تامین این تجهیزات، سرعت در تخلیه کالاهای اساسی به ویژه در بخش غلات را بهبود می‌بخشد و در این زمینه از بخش خصوصی دعوت به همکاری می‌شود.

وی با اشاره به آماده به کار بودن تجهیزات موجود در بنادر ضروری است، افزود: تامین تجهیزات یکپارچه برای تسریع در روند تخلیه کالاهای اساسی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

صفایی با بیان اینکه در تخلیه کالاهای اساسی ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده‌ای باید همکاری و آمادگی لازم را داشته باشند، گفت: افزایش بهره‌وری در حوزه تخلیه و بارگیری کالا با استفاده از ظرفیت و همکاری‌های بین بخشی دستگاه‌های مربوطه در امر تخلیه، حمل و توزیع کالای اساسی به دست می‌آید؛ روزانه هزار تن کالای اساسی در بندر امام (ره) تخلیه می‌شود که برای جابه‌جایی این میزان کالا به ۵۰۰۰ دستگاه کامیون نیاز است.

وی به لزوم تایید استاندارد کالاهای ورودی به کشور اشاره کرد و یادآور شد: در صورتی که زمینه لازم برای استقرار مرکز آزمایشگاهی در بندر امام خمینی (ره) فراهم شود، روند ورود کالاها به داخل کشور با سرعت عمل بیشتری همراه می‌شود؛ از همین رو سازمان بنادر آمادگی تامین زمین و تجهیزات مورد نیاز برای احداث آزمایشگاه استاندارد کالاهای وارداتی در بندر امام خمینی (ره) را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار