جوان غیور لرستانی نقش قهرمان‌های افسانه‌هارا در واقیعت ایفا کرد

*علی حاجم زاده

محمد هاجری، جوان ۳۲ ساله اهل الشتر استان لرستان که در روستای پرسک از توابع شهرستان سلسله برای نجات جان پیرمرد و پیرزن گرفتار در آتش‌سوزی اقدام کرده بود پس از نجات جان آنان، بر اثر برق‌گرفتگی شدید در این حادثه درگذشت.

کد مطلب: ۱۲۸۶۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد

حال باید در پیش دبستانی‌ها برای آموزش بچه‌ها، در خانه ها برای پر کردن اوقات فراغت کودکان، در سینماها برای ایجاد هیجان در روحیه تماشاگران از قصه های واقعی این جوانمردان، در قالب کتاب، فیلم سینمایی یا انیمیشن استفاده کنیم.

نام این بزرگمردان غیور را در تاریخ باید جاودان نگه‌داریم، این اتفاق را براحتی با استفاده از قلم، دوربین و زبان رسانه، می‌توان انجام داد؛ در تاریخی که برای نسل جدید جذابیت دارد و به آنها عبرت‌آموزی دارد، همه‌ ما مسئولیم تا کمک کنیم که بال این فرشتگان نجات، همیشه در آسمان ها بدرخشد و در حاشیه‌ پرواز ارزشمندشان در آسمان ها یادشان نیز چون نگین، نوربخش اذهان عمومی باشد.

شهیدان علی لندی و محمد هاجری، نوجوان و جوانان لرتباری بودند که می‌توان گفت در فاصله کمتر از دوسال، فداکاری شبیه به هم را رقم زدند و هردو برای نجات جان هم‌نوع شتافتند و خود پر کشیدند.

الگوی ما جوانان و نوجوانان تا زمانی شخصیت‌های افسانه‌ای و غیرواقعی هستند که خود در همسایگی قهرمانی را ندیده باشیم؛ اما اکنون، به هرطرف که نگاه می‌کنیم، غیرتمندی و خودجوشی هموطنانمان را می‌بینیم، و این یعنی تغییری جدی در انتخاب الگوهای آیندگان این ملت و جونان سرزمین عزیز ما؛ ایران.

*خبرنگار دانش‌آموز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار