معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

طرح تابستانه برای جبران و تثبیت افت یادگیری دانش‌آموزان اجرا می‌شود

اصفهان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت با پیگیری‌های مداوم وزیر آموزش و پرورش، طرح جبران و تثبیت دانش‌آموزانی که فرآیند آموزش را در دوران کرونا به درستی دنبال نکرده‌اند، مصوب و منابع مالی آن تأمین و به زودی برای اجرا به استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح تابستانه برای جبران و تثبیت افت یادگیری دانش‌آموزان اجرا می‌شود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، رضوان حکیم‌‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و آموزگاران ابتدایی شهرستان سمیرم اظهار کرد: مردم این شهرستان به فرهنگ‌دوستی، فرهنگ پروری و علم دوستی شهره هستند.

وی افزود: طبیعت بسیار زیبای این شهرستان و خونگرمی مردمان آن مزید بر علت است تا سمیرم را متمایز کند.

حکیم‌زاده بیان کرد: مدیران مدارس راهبران اصلی فرآیند یاددهی و یادگیری هستند و حقیقتا آنها در دروان کرونا زحمات بسیار زیادی کشیدند و توانستند آموزش را در سخت‌ترین شرایط تداوم ببخشند و اگر بنا بود که بخواهیم در سطح وزارتخانه برای مدیریت مدارس در دوران کرونا دوره برگزار کنیم، حدود ۱۰ سال زمان نیاز داشت که با خلاقیت مدیران مدارس، توانستیم از این شرایط بسیار سخت با موفقیت عبور کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این شرایط بود که جامعه، شکوه و عظمت کار فرهنگیان را به درستی درک کرد؛ هرچند این قشر در این دوسال برخی موارد مظلوم هم واقع شدند و در مواقعی تلاش بی‌شائبه فرهنگیان دیده نشد.

وی ادامه داد: تعدادی از جلوه‌های ویژه معلمی در این دوران به نمایش درآمد، اما هزاران صحنه از این ایثار و فداکاری‌های معلمان دیده و یا به تصویر کشیده نشد.

حکیم‌زاده تصریح کرد: خاصیت دنیای آموزش الکترونیک، این است که یادگیری کامل در سن کودکی رخ نمی‌دهد و خاستگاه آموزش الکترونیکی، مختص بزرگسالان بوده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: قبل از کرونا عده‌ای بر این باور بودند در آینده‌ای نزدیک آموزش مجازی، جای مدرسه را خواهد گرفت، اما بعد از شیوع این ویروس و استفاده اجباری از فضای مجازی برای آموزش، بسیاری از کشورهای پیشرو دنیا که امکانات خوبی هم در زمینه آموزش مجازی داشتند، متوجه شدند که مدرسه رکن اساسی در فرآیند تعلیم و تربیت دارد و هیچکس و هیچ فناوری نمی‌تواند جای معلم را بگیرد و به همین دلیل کشورهای پیشرفته با سرعت اقدام به بازگشایی مدارس کردند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما متأسفانه به دلیل کارشکنی‌های وزارت بهداشت در آن دوره و همچنین عدم همراهی رسانه‌ها، نتوانستیم مدارس را بازگشایی کنیم و مدت زمان تعطیلی آنها خیلی زیاد شد.

حکیم‌زاده تصریح کرد: این زحمات کشیده شد، اما به دلیل اینکه کودکان دوره ابتدایی نمی‌توانند تمرکز طولانی مدتی داشته باشند و وقتی این موضوع با گوشی تلفن همراه ادغام شد، آنها فرآیند آموزش را به خوبی طی نکرده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: زمانی که تصویر بزرگ ارتباط پرهیجان یک معلم در کلاس به یک تصویر کوچک تبدیل می‌شود، طبیعتاً به دلیل آنکه کودک در این شرایط نهایتاً ۱۰ دقیقه تمرکز دارد، فرآیند یادگیری به خوبی طی نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این میان دانش‌آموزانی که خانواده‌های کم‌سواد داشتند، خیلی بیشتر آسیب دیدند و این موضوع در همه جای دنیا رخ داده و مختص کشور ما نیست و این افراد در حال حاضر محتاج کمک ما معلمان دوره ابتدایی هستند.

حکیم‌زاده با بیان اینکه کار معلم ابتدایی پایه‌ریزی برای یک دانش‌آموز است،گفت: اگر کودک خواندن و نوشتن را به طور مطلوب یاد نگیرد، فرصت‌های آینده‌اش را از دست خواهد داد و برای جبران این خلا یادگیری، تابستان پیش رو برای ما بسیار حائز اهمیت است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با پیگیری‌های مداوم وزیر آموزش و پرورش، طرح جبران و تثبیت دانش‌آموزانی که فرآیند آموزش را در دوران کرونا به درستی دنبال نکرده‌اند، مصوب و منابع مالی آن تأمین و به زودی برای اجرا به استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد.

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: ارزش کار معلم و مدیران مدارس در دوران کرونا به بسیاری از خانواده‌ها اثبات شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار