ممنوعیت تغییر کاربری نمازخانه ها در مدارس فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت از هرگونه تغییر کاربری نمازخانه های مدارس پرهیز شود و برای تامین کلاس‌ها از دیگر مکان‌ها و اتاقهای مدرسه استفاده شود.

کد مطلب: ۱۲۸۵۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت تغییر کاربری نمازخانه ها در مدارس فارس

محمد خلیل عسکری در جمع مدیران، معاونین و معلمان شهرستان بوانات ضمن تقدیر و تشکر از فرهنگیان محترم که در دوران کرونا و بازگشایی مدارس فعالیت های ارزنده و ایثارگرانه ای داشتند گفت: معلمان با عشق و ایثار فعالیت کرده و چیزی را با مدرسه عوض نمی کنند و تمام وجودشان را برای دانش‌آموز به کار می گیرند زیراکه دارای نگاه تربیت دینی هستند که این نگاه منبعث از قرآن و روایات است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در سال تحصیلی پیش‌رو، پروژه مهر و حضوری شدن مدارس در دستور کار قرار دارد که باید برای این مهم برنامه ریزی های لازم صورت گیرد و لازم است مسولین مدارس در ثبت نام دانش‌آموزان، ضمن اکرام و احترام اولیا، توجه ویژه‌ای به محدوده جغرافیایی و طرح آدرس دانش‌آموز داشته باشند.

عسکری گفت: هیئتی را برای حضور در شورای آموزش و پرورش شهرستان بوانات به منظور بررسی و پیگیری دقیق و میدانی مشکلات مدارس شبانه روزی و پراکندگی مدارس در این منطقه تشکیل داده می شود تا بدنبال کاهش و رفع آن ها برنامه ریزی هایی صورت گیرد.

عسکری ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تاثیرپذیری افراد در آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در سنی هستند که آنچه را یاد می گیرند تا آخر عمر فراموش نخواهند کرد و این مطلب را با حدیث " مَثَل الّذی یَتَعَلَّم فی صِغره کالنَّقْشِ فِی الْحَجَر" تکمیل کرد.

وی افزود: تمام فعالیت ها باید پیوست پرورشی و تربیتی داشته باشد چراکه نگاه صرفا آموزشی، راه به جایی نخواهد برد بنابراین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقشه مهندسی کشور مبنای برنامه ریزی ها باشد.

عسکری با تاکید برتقویت و زیباسازی نمازخانه ها به عنوان اولویت اول مدارس، از مسولین مدارس خواست تا از هر گونه تغییر کاربری نماز‌خانه‌های مدارس خودداری کرده و برای تامین تعداد کلاس‌ها از دیگر مکان‌ها و اتاق‌های مدرسه استفاده کنند.

وی ضمن اشاره به مدارس و فعالیت های آن افزود: باید به سمت تقویت این کارخانه انسان سازی حرکت کرد تا انسان هایی براساس فطرتشان تربیت شوند.

عسکری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره جهاد و نهضت تبیین خاطرنشان کرد: نبض تربیت در آموزش و پرورش قرار دارد و یکی از بهترین مکان هایی که در آموزش و پرورش می تواند حول محور نهضت تبیین برای دانش آموزان فعالیت کند، بسیج دانش آموزی است.

وی افزود: بسیج دانش آموزی در مدارس یک اتاق استراتژیک و مرکز تصمیم سازی فرهنگی دانش‌آموزی است که باید در همه مدارس باشد؛ پس باید این نگاه را در چهل واره دوم انقلاب ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: پس از ده سال وقفه در اجرایی شدن این طرح، این دولت و مجلس 38هزار میلیارد برای اجرایی شدن آن در نظر گرفتند که باید این مهم تبیین شود.

وی ضمن اشاره به برخی از ضعف های موجود نظام اداری گفت: معلم باید در جامعه بزرگی داشته باشد و در این افق نظر، مجلس با استفاده از قدرت نظارتی خود در حل و اجرایی شدن نظام رتبه بندی یاری رسان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس بعنوان کانون تربیت و معلم محور این تربیت است که در این راه مدیران بعنوان رهبران تربیت هستند، چراکه هر اتفاقی در مدارس رقم می خورد.

وی تاکید کرد: از تمام مدیران آموزش و پرورش می خواهم که بیشتر وقتشان را در مدرسه، کنار معلمین و دانش‌آموزان باشند و نظرات آنان و اولیاء محترم را بشنوند.

عسکری ضمن اشاره به تجربه و شناخت آسیب ها و مشکلات توسط مدیران گفت: ارائه و پیشنهاد نظر توسط شما مدیران می تواند راهگشای مناسبی برای برنامه ریزی‌ها مسئولین اداره کل در بهبود فعالیت ها باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، ضمن اشاره به سخنان امام که فرمودند "مردم ولی نعمت هستند" گفت: با این سخن که شان مدیرکل حضور و بازدید از روستاها نیست، بسیار مخالفم؛ بلکه بنده برای نوکری و خدمتگزاری مردم آمده ام.

وی افزود: باید گفتمان امام بصورت گسترده نشر داده شود چراکه این گفتمان بسیار غنی است.

خاطر نشان می شود: مدیرکل آموزش و پرورش فارس در سفر یک روزه خود به بوانات در گردهمایی مسوولین ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش سراسر استان در این شهر شرکت کرد و همچنین قرار است از تعدادی از مدارس این شهر نیز بازدید کند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار