در مراسم امضاء تفاهم‌نامه فدراسیون کشتی و شرکت دخانیات ایران مطرح شد:

دبیر: سالن‌های دخانیات میلیاردها تومان ارزش دارد

شیخان: دنبال درآمد زایی در ورزش نیستیم/ کشتی در این خاک ریشه دارد

تهران (پانا) - مراسم امضاء تفاهم‌نامه فدراسیون کشتی و شرکت دخانیات ایران بعد از‌ظهر امروز در محل سالن جلسات شرکت دخانیات ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
دبیر: سالن‌های دخانیات میلیاردها تومان ارزش دارد

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در ابتدای این جلسه با تبریک دهه کرامت گفت: من هم در باشگاه دخانیات تمرین کرده ام و معتقدم که این باشگاه یکی از اثرگذارترین باشگاه های کشتی در کشور بود.

وی ادامه داد: کشتی گیران بزرگی مانند احمد رضایی، محمدرضا توپچی، پژمان درستکار و ... جزء دستاوردهای این باشگاه در دهه های پیشین محسوب می شوند و کلا این باشگاه قدمت زیادی در کشتی دارد و کشتی گیران بزرگی نیز در سال های دور در این باشگاه به تمرین می پرداختند.

دبیر تصریح کرد: کاری که مدیریت دخانیات کرد بسیار بزرگ است و من ایشان را از مدیران باوجود می دانم که بدون هیچ چشمداشتی امکانات ورزشی این شرکت را در اختیار فدراسیون قرار داد و قول می دهم که اگر چند سال این امکانات در دست فدراسیون کشتی باشد و طبق برنامه ریزی ما کار ادامه داشته باشد، شاهد شکوفایی استعدادهای زیادی در سالن های دخانیات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سالن هایی که دخانیات در اختیار کشتی قرار داده است از نظر تجهیزات و ساخت بنا چندصد میلیارد ارزش دارد گفت: ما الان میلیاردها جلو هستیم برای اینکه اگر می خواستیم این امکانات را فراهم کنیم امکان پذیر نبود و خوشحالم که این امکانات از سوی مسئولان دخانیات در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفت تا به رشد کشتی کشور کمک شود.

دبیر تأکید کرد: درسال های قبل دستگاه های دیگری مانند سازمان آب که در آن منصور برزگر تمرین می داد و یا شرکت برق و گاز در کشتی فعال بودند اما در حال حاضر فعالیت این سازمان ها و دستگاه ها بسیار محدود شده و امیدوارم که آن ها هم مانند دخانیات به کمک ورزش ملی کشور بیایند.

وی با اشاره به اینکه وقتی کارخانه دخانیات در سال 1316 تأسیس شد حتی خانه ها هم در این محل نبودند گفت: این محل می تواند مکانی باشد تا نسبت به جذب استعدادها در کشتی کمک کند و می تواند به سلامتی و شادابی جامعه و کم شدن معضلات بسیار کمک کند.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان با تشکر از کلیه مدیران دست اندرکار در رسیدن به نهایی شدن این تفاهم نامه تصریح کرد: کار مهم انقلابی در دخانیات صورت گرفت که اثرات آن را در سال های آینده خواهیم دید. ما مدیریت مراکز قهرمان پروری دخانیات را به هیئت های استان ها می سپاریم اما فقط مجاز به فعالیت زیرنظر و برنامه های فدراسیون هستند و این مراکز با نام آکادمی فدراسیون کشتی فعالیت خواهند کرد.

شیخان مدیرعامل شرکت ملی دخانیات، ضمن خیرمقدم به تمامی مهمانان گرامی و تبریک پیروزی کشتی گیران در مسابقات قزاقستان گفت: کشتی یک ورزش ایرانی و پهلوانی است که در دل این خاک ریشه دارد.

وی ادامه داد: کشتی ورزشی است که افتخارات بسیاری را در میادین بزرگ از جمله المپیک و جهانی کسب کرده و خود آقای دبیر نیز یکی از آن مدال آوران و قهرمانان است که در المپیک سیدنی افتخارآفرینی کرد و در نسل طلایی کشتی ایران ماندگار شد.

شیخان تصریح کرد: خاطره خوشی که کشتی گیران در ذهن ملت به یادگار گذاشته اند، هنوز هم ماندگار است اما تا جایی که من می دانم کشتی در سال های اخیر در جمعیت کشتی گیری و سرانه خود دچار کاهش شده و این ورزشی که این همه افتخارات برای کشور بدست آورده است حیف است که از بین برود.

وی گفت: ما در دخانیات بعنوان یک صنعت مشغول به فعالیت هستیم اما خودمان نیز مخالف استعمال آن هستیم و امیدواریم که کاهش پیدا کند اما با توجه به مسئولیت اجتماعی که برعهده داریم به کمک کشتی آمده ایم و زیرساخت ها و سالن های خود را در اختیار کشتی گیران قرار داده ایم و از این کار به دنبال درآمدزایی از ورزش نیستیم.

شیخان افزود: هدف ما از این کار بروز و کشف استعداد ها و پرورش آن ها است و امیدوارم که شرکت دخانیات که بیش از 50 سال سال است که در کشتی فعال است و انسان های بزرگی مانند جهان پهلوان تختی در سالن آن تمرین کرده اند و مدال کسب کرده اند، بار دیگر بتواند استعدادهایی مانند پژمان درستکار را به ورزش کشور معرفی کند.

مدیرعامل شرکت دخانیات اظهار داشت: به دنبال تعامل با فدراسیون کشتی بودیم که خوشبختانه فدراسیون کشتی نیز از این کار استقبال کردند و نهایتا این تفاهم نامه به اضاء رسید و قرار شد تا سالن ها و زیرساخت ها از سوی ما تأمین شده و فدراسیون نیز در بحث نرم افزاری شامل قرار دادن مربی، اداره سالن، استعدادیابی و پرورش آن ها کار کند.

وی گفت: صنعت دخانیات باید برای ورزش، بهداشت، فرهنگ قدم بردارد و این از جمله مسئولیت های اجتماعی ما محسوب می شود. دخانیات باید مالیات پرداخت کند اما نمی دانم چرا در چند سال گذشته این کار انجام نشده است و این فرصت را از مردم کشور گرفتند.

شیخان تصریح کرد: ما باید به سلامت و نشاط جامعه از طریق ورزش کمک کنیم و جامعه ای در مسیر رشد و تعالی قرار می گیرد که با نشاط و سالم باشد.

وی در پایان در مورد اهداف دیگر شرکت دخانیات ایران در کشتی کشور گفت: اگر شرایط مهیا شود در لیگ های کشتی هم شرکت خواهیم کرد، البته این موضوع کمی زمان بر است و فعلا تمرکزمان بر روی به ثمر رسیدن این تفاهم نامه همکاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار