اجرای طرح بهداشت دهان و دندان برای کودکان معلول؛ به‌زودی

تهران (پانا) - سرپرست دفتر توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان برای کودکان معلول در ۶ الی ۷ استان کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح بهداشت دهان و دندان برای کودکان معلول؛ به‌زودی

رامین رضایی با بیان اینکه مشکلات دندانپزشکی در افراد معلول شایع‌تر است گفت: هزینه بالای خدمات دندانپزشکی و در دسترس نبودن مراکز درمانی مناسب و همچنین عدم توانایی برخی مراکز دندانپزشکی برای رفع مشکلات دهان و دندان معلولان سبب شد که توسعه این طرح را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: ما این طرح را به صورت گسترده در تمام مراکز روزانه و شبانه روزی در سازمان بهزیستی استان کرمان و بخش محدودتری را هم در چند مرکز درمانی استان تهران اجرا کردیم.

سرپرست دفتر توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان برای کودکان معلول در ۶- ۷ استان دیگر کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: انتخاب استان‌ها برای اجرای این طرح متناسب با فرصت‌های موجود در استان‌ها خواهد بود.

رضایی با اشاره به تأمین اعتبارات برای اجرای این طرح اظهار کرد: مشکلات تامین اعتبار برای اجرای این طرح برطرف شده اما علاقمندان و داوطلبان بهداشت و درمان نیز می‌توانند برای کمک به پزشکان در این طرح شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از بدخلقی‌ها و بی‌تابی‌های کودکان معلول که قادر به حرف زدن هم نیستند به خاطر همین مشکلات دندان است و به همین دلیل هم دندان‌های فرسوده آن‌ها را ترمیم می‌کنیم.

سرپرست دفتر توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: تمامی گروه‌های کودکان معلول به ویژه اوتیسم در مراکز درمانی روزانه و شبانه از آموزش‌های بهداشت دهان و دندان و ترمیم دندان‌های فرسوده بهره منده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار