کلنگ احداث خط فرآوری سنگ‌های کم‌عیار و باطله معدن چغارت بافق به زمین زده شد

تهران (پانا) - با حضور «عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کلنگ احداث خط فرآوری سنگ‌های کم‌عیار و باطله معدن چغارت بافق به زمین زده شد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کلنگ احداث خط فرآوری سنگ‌های کم‌عیار و باطله معدن چغارت بافق به زمین زده شد

به گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان یزد و شهرستان بافق کلنگ احداث خط فرآوری سنگ‌های کم عیار و باطله معدن چغارت شهرستان بافق را به زمین زد.

میزان سرمایه‌گذاری برای این پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۳ میلیون تُن است که با راه‌اندازی این خط فرآوری ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به شکل غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

از اهداف اجرای این پروژه ایجاد ارزش‌افزوده، تأمین بخشی از خوارک مورد نیاز کارخانجات کنسانتره‌سازی و توسعه اشتغال در منطقه است.

معدن چغارت، در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بافق، ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد، ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر بهاباد و در حاشیه کویر مرکزی ایران واقع شده و دارای آب و هوای گرم و خشک با رطوبت کم است.

ارتفاع اولیه توده چغارت ۱۲۸۶ متر از سطح دریا و حدود ۱۵۰ متر از سطح منطقه اطراف می‌باشد. این معدن از طریق راه آهن سراسری به طول ۱۰۰۰ کیلومتر با تهران، ۴۷۰ کیلومتر با ذوب‌آهن اصفهان و ۶۱۰ کیلومتر از طریق سیرجان به بندرعباس ارتباط دارد.

بهره‌برداری معدن چغارت، از شهریور‌ماه سال ۱۳۵۰ شروع شد و از نظر کمیت و کیفیــت سنگ آهن، بهترین معدن ایران تشخیص داده شد و عملیات اکتشاف تکمیلی و تجهیز آن همزمان با اکتشاف سایر معادن و کانسارها صورت گرفت.

با توجه به وجود معدن چغارت و ۳۸ آنومالی دیگر همچنین ذخیره حدود ۱٫۷ میلیارد تن در منطقه بافق، شرکت سهامی خاص معادن سنگ‌ آهن مرکزی ایران تأسیس و عملیات بهره‌برداری از معدن چغارت با ذخیره‌ای معادل ۱۷۷٫۲ میلیون تن شامل ۱۰۷ میلیون تن B.F و ۷۰٫۲ میلیون تن سنگ آهن پُرفسفر و کم‌عیار، جهت تأمین سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان شروع شد.

این شرکت علاوه بر تولید سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان، طی ۳۰ سال گذشته مطالعات وسیعی در زمینه اکتشافات معادن سنگ آهن انجام داده است. علاوه بر چغارت، معادن سنگ آهن سه چاهون X ، سه چاهون XI ، چاه گز ، منگنز ناریگان و لکه سیاه نیز معادن فعال زیرمجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار