سخنگوی دولت:

شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت دولت هستند

تهران (پانا) - سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت با توجه به اینکه شعار امسال نیز مرتبط با حمایت از تولید و اشتغال و فعالیت‌های دانش‌بنیان و اولویت‌بخشی به شرکت‌های دانش‌بنیان است، دولت نیز این موضوع را در اولویت قرار داده است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت دولت هستند

‌علی بهادری جهرمی صبح امروز در بازدید از نمایشگاه رویداد ملی «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور در غرفه‌های مختلف نمایشگاه، از نزدیک با محققان و دانشجویان گفت‌وگو کرد و در جریان فعالیت‌های پژوهشی آن‌ها قرار گرفت.

‌بهادری جهرمی در حاشیه این بازدید، با بیان اینکه یکی از پایه‌های اساسی رشد اقتصادی هر کشوری، افزایش بهره‌وری است، گفت: یکی از بهترین حوزه‌هایی که به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند، دانش‌بنیان کردن حوزه‌های مختلف است. با شناسایی معضلات و مشکلات حوزه‌های مختلف بهداشت، معدن، صنعت، کشاورزی و... از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و با دانش‌بنیان کردن آ‌ن‌ها، می‌توان مشکلات را کاهش داد و کارآیی، بهره‌وری و سود این حوزه‌ها را افزایش داد و به اقتصاد کلان کشور کمک کرد.

وی ادامه داد: طبیعتاً با توجه به اینکه شعار امسال نیز مرتبط با حمایت از تولید و اشتغال و فعالیت‌های دانش‌بنیان و اولویت‌بخشی به شرکت‌های دانش‌بنیان است، دولت نیز این موضوع را در اولویت قرار داده است. تا امروز بیش از ۶ جلسه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری فقط به طور خاص در حوزه دانش‌بنیان تشکیل شده است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشرو در حوزه حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان، نقش کلیدی در این حوزه دارد.

‌بهادری جهرمی با بیان اینکه در مجموعه دولت، چهار آیین‌نامه مختلف در حوزه حمایت از اقدامات دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های بهداشت، زیرساخت، کشاورزی و حوزه‌های اقتصادی در دستور کار است. یکی از آن‌ها که در حوزه کشاورزی بود، به تصویب نهایی رسید. موضوع بهداشت نیز در صحن عمومی دولت هست و دو موضوع دیگر هم در کمیسیون دولت هست که ان‌شاءالله به زودی تصویب نهایی می‌شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات و تلاش‌های بسیاری در حوزه دانش‌بنیان داشته است که امروز هم می‌توان نتیجه و آثار این تلاش‌ها را در این نمایشگاه مشاهده کرد.

‌رویداد ملی «عصر امید» که روز گذشته با حضور محمدباقر قالیباف و محمدمهدی طهرانچی در محل مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد، با حضور شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها، ایده‌پردازان و زیرساخت‌ آزمایشگاهی و پژوهشی تا روز چهارشنبه یازدهم خرداد‌ ادامه خواهد داشت و بازدید برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار