سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

آشنایی نسل جوان با مقاومت و ایستادگی

سمنان (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه آشنایی نسل جوان با مقاومت و ایستادگی، یکی از مهمترین محورهای آموزش و تربیت در کشورمان است، گفت: آشنایی با سیره شهدا و فرهنگ ایثار در زمره سیاست‌های این اداره کل است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی نسل جوان با مقاومت و ایستادگی

محمد شاه‌حسینی، در آیین بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پایداری در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با گرامی‌داشت نام و یاد ۸۵ شهید و ۱۷۰ جانباز استان در عملیات بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: خرمشهر ۵۷۶ روز در اسارت دشمنان بود که با مقاومت و ایستادگی هم‌رزمان، و ایثار شهدا آزاد شد و این اتفاق بسیار بزرگی بود

وی با عنوان این مطلب که فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ حماسه سازی ایرانیان در راه دفاع از میهن اسلامی است که مقدمه فتح های بعدی در ۸ سال دفاع مقدس را فراهم آورده و به گواه کارشناسان تحولی بزرگ در روند دفاع مقدس به وجود آورد، افزود: آزادسازی خونین‌شهر، بر اثر عوامل مختلفی همچون نماز شب، زیارت عاشورا و خواندن قرآن اتفاق افتاد و سبب شد تا رزمندگان ما با جرات بیشتری پا به میدان بگذارند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری بینی بر اینکه می‌گویند خرمشهرها در پیش است، یعنی این شرایط در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بررسی شده و لازم است معلمان و مربیان بتوانند در آزادسازی خرمشهرهای امروز موثر باشند، تصریح کرد: وحدت ملی و نهراسیدن از دشمن که بر اثر ایمان قوی رزمندگان بود، نیز از دیگر عوامل پیروزی خرمشهر محسوب می‌شود.

شاه‌حسینی همچنین با بیان اینکه توکل به خدا همیشه جواب می دهد؛ جرا که اعتقاد، توکل و استقامت، رمز پیروزی و آزادسازی خرمشهر شد، گفت: با اراده قوی، عزم جدی و توکل بر خدا می توانیم بر مشکلات به ظاهر لاینهل فائق آییم؛ پس باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش داده و نسل نو را با ارزش های دفاع مقدس آشنا کنیم؛ چرا که که آموزش و پرورش در این راه مسئولیت مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه این استان مهد شهدا است، تصریح کرد: خرمشهر پس از آزادی، بسیار آسیب دیده بود و به جز یک مسجد و یک پرچم جمهوری اسلامی ایران، چیزی باقی نمانده بود. اکنون نیز مقاومت و ایستادگی خرمشهر و دزفول همچنان ادامه دارد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت معلمان، نیروی ایمان را در بین دانش آموزان مان تقویت کنیم، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌ها در جنگ کلاسیک جهان بود و کسی نمی‌توانست رمز این پیروزی را کشف و حتی وقوع آن را پیش‌بینی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار