معاون سازمان بهزیستی خبر داد؛

کودک رها‌شده در اطراف شیرخوارگاه آمنه، امروز تحویل بهزیستی می‌شود

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی پیرامون کودک رها شده در روز پنج‌شنبه گذشته و آمار کودکان رها شده و فرزندخواندگی در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
کودک رها‌شده در اطراف شیرخوارگاه آمنه، امروز تحویل بهزیستی می‌شود

محمد نصیری در این‌باره اظهار کرد: این روزها اخبار متعددی را در حوزه‌های فرزندخواندگی و رهاشدگی فرزندان در رسانه‌های مختلف شاهدیم و یک موج خبری به راه افتاده است که از یک سو از نظر ما قابل تامل و پیگیری است و از سوی دیگر ویژگی‌های مثبتی هم دارد از این بابت که توجه جامعه به مقوله فرزندخواندگی و خانواده‌های پشت نوبت دریافت کودک جلب می‌شود که امید است بتوانیم در این فرایندها با همکاری مردم تسهیل انجام دهیم. اکنون قریب به ۳۰ هزار خانواده در سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند و پرونده حدود ۱۷ هزار خانواده کاملا آماده است و هر روزی که فرزندی برایمان بیاید که فرایندهای قانونی‌اش انجام شده باشد و قابلیت واگذاری داشته‌ باشد، فرایند فرزندخواندگی‌اش را به سرعت انجام می‌دهیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: روز پنج‌شنبه گذشته کودکی را بالاتر از میدان ونک در نزدیکی شیرخوارگاه آمنه رها کرده بودند که طی تماس از طریق اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد. کودک، دختر بوده و اکنون کاملا در صحت و سلامت است و احتمالا امروز هم تحویل سازمان بهزیستی می‌شود که کارش در فرایندهای بعدی سازمان انجام شود.

نصیری در پاسخ به این سوال که آیا اکنون شیوع پدیده رها کردن کودک بیشتر شده است، گفت: در سال گذشته کل تعداد فرزندانی که به این شکل یعنی رهاسازی در کنار شیرخواگاه‌ها یا اماکن مختلف به ما گزارش شده که با تماس به ما یا پلیس یا اورژانس اطلاع داده‌اند، ۶۱ کودک بوده است. آنچه برای ما اهمیت دارد این است که تعداد کل کودکانی که ما در مراکز برای واگذاری و فرزندخواندگی داریم بسیار محدود است و ما شرمنده خانواده‌ها هستیم، زیرا آنها باید سال‌ها در نوبت باشند که یک فرزند که قابلیت واگذاری داشته باشد به آنها سپرده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار