مدیرعامل خبرگزاری پانا در سالروز بیستمین سالگرد راه‌اندازی این رسانه تشریح کرد؛

20سالگی پانا؛ از آموزش 60هزار دانش‌آموز خبرنگار تا انتشار ماهیانه 17هزار محتوای خبری

تهران (پانا) - مدیرعامل خبرگزاری پانا گفت از سال گذشته سرویس خبری «دانش‌آموز خبرنگار» راه‌اندازی شده که روزانه ۲۰ خبر از سوی دانش‌آموز خبرنگاران منتشر می‌شود و امروز بالغ بر ۲۵۰۰ خبر در این گروه خبری از سوی دانش‌آموز خبرنگاران منتشر شده است.

کد مطلب: ۱۲۸۲۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
20سالگی پانا؛ از آموزش 60هزار دانش‌آموز خبرنگار تا انتشار ماهیانه 17هزار محتوای خبری

فرشته مرادی در مراسم بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری پانا ضمن تبریک این روز به خبرنگاران پانا و رابطان استانی اظهار کرد: خبرگزاری پانا امروز ۲۰ ساله شده است، پانا به عنوان رسانه دانش‌آموزی و آموزش و پرورش در بین ۱۲ خبرگزاری رسمی جایگاه ویژه‌ای دارد و در دو بخش حرفه‌ای و آموزشی فعالیت می‌کند.

وی افزود: براساس سند تحول بنیادین و بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی، خبرگزاری پانا کارهای موفق و قابل قبولی انجام داده است؛ بر اساس بسته تحولی، خبرگزاری پانا فعالیت آموزشی ویژه‌ای را از سال 99 آغاز کرد که بر این اساس 290 مدرس کشوری و 60 هزار دانش‌آموز خبرنگاران آموزش‌های لازم را در زمینه خبرنگاری کسب کردند.

مرادی اضافه کرد: گواه ادعای خبرگزاری پانا مبنی بر آموزش هزاران دانش‌آموز خبرنگار، نتیجه و خروجی پویش‌هایی است که در ماه‌های اخبر برگزار شده است. در پویش‌هایی به نام بازگشایی مدارس، روزه اولی، روز قدس و ... اخبار، گزارش و کلیپ‌های دانش‌آموز خبرنگاران نشان داد که آموزش‌های دریافت شده مثمرثمر واقع شده است.

وی افزود: در این میان، برخی از استان‌ها در این پویش‌ها پیشتاز بودند؛ از جمله استان‌های آذربایجان غربی، قم، سمنان، فارس، سمنان، شهرستان‌های استان تهران، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری، اصفهان، مازندران و ... .

مدیرعامل خبرگزاری پانا گفت: از بهمن سال گذشته سرویسی به نام دانش‌آموز خبرنگار راه‌اندازی و طبق گزارش عملکرد این سرویس مشخص شد بیش از 2500 خبر در 4 ماه اخیر در این حوزه از سوی دانش‌آموز‌خبرنگاران تولید و منتشر شده است.

وی با اشاره به اهمیت اخبار و گزارش‌های استانی ادامه داد: در گذشته کمتر دیده می‌شد اخبار و گزارش‌های استان‌ها مورد توجه قرار بگیرد. در چند سال اخیر اما به کرات اخبار استان‌ها و به خصوص دانش‌آموز خبرنگاران در صدر اخبار و در اسلایدر خبرگزاری پانا جانمایی شد و این حکایت از رشد و افزایش مهارت آموزان همکاران پانا در استان‌ها و اعتماد مجموعه پانا به این دانش‌آموزان دارد.

وی افزود: خبرگزاری پانا در فضای مجازی (شبکه ملی شاد) هم فعال است. البته در تهران این کانال 70 هزار عضو دارد که به صورت 18 ساعته در کانال خبری برای دانش‌آموزان و خانواده بزرگ فرهنگیان خبر منتشر و بارگذاری می‌شود. همچنین در کنار کانال شاد پانای تهران بیش از 25 استان نیز کانال پانای استان‌شان را فعال کرده‌اند که از هزار تا 60 هزار عضو استانی در آن حضور دارند.

مرادی عنوان کرد: برنامه‌هایی برای سال ۱۴۰۱ داریم که استان‌ها باید به صورت ویژه آن‌ها را انجام دهند. هرچه در خبرگزاری پانا انجام دادیم حاصل زحمات همکارانم در تهران و استان‌ها است. حاصل این زحمات طبق آمار احصا شده ماهانه بیش از ۱۷ هزار خبر، گزارش و مصاحبه است که در پانا منتشر می‌شود.

گفتنی است مراسم بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری پانا امروز در ارتباطی ویدئوکنفرانسی با استان‌ها برگزار شد و در این مراسم برخی از دانش‌آموز خبرنگاران به بیان مطالب خود پیرامون خبر و خبرنویسی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار