وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان بهارستان:

امکانات بهارستان متناسب با جمعیت این منطقه نیست

بهارستان(پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ویژه‌ رئیس‌جمهوری صبح امروز به منظور رفع مشکلات و محرومیت‌زدایی مناطق کم‌برخوردار به بهارستان سفر کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
امکانات بهارستان متناسب با جمعیت  این منطقه نیست

محمد‌مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به شهرستان بهارستان ضمن بازدید از سطح شهر و شهرک صنعتی قلعه‌میر در جلسه شورای‌ اداری بهارستان گفت: شهرستان بهارستان، نقش قابل توجه‌ای در اقتصاد استان تهران دارد و همچنین از ظرفیت بالایی برای توسعه برخوردار است، اما از نبود امکانات و منابع رنج می‌برد و باید با برنامه‌ریزی مدون این مشکلات را مرتفع کنیم.

او تکمیل پروژه‌های بهداشت و درمان، آب و فاضلاب و جاده ای را اولویت دولت دانست و گفت: رهاکردن پروژه‌های نیمه کاره و کلنگ زنی شده و شروع پروژه‌ جدید درست نیست؛ نیجه‌ی آن هدر رفت بیت المال است. ما در تلاش هستیم تا با اعتبار وزارت خانه فضاهای فرهنگی بهارستان را تجهیز کنیم.

نماینده ویژه رئیس جمهور بیان کرد: دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی با تمام قوا به میدان آمده تا با پشتیبانی مردم خدمتگزاری کند و کم‌کاری های گذشته را جبران کند و این مسیر را با قدرت در جهت خدمت به مستضعفین ادامه خواهد داد و همچنین امکانات ادارات باید در شبکه‌ی عمومی و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

اسماعیلی ادامه داد: مردمی‌سازی یارانه‌ها اقدام مهم دولت بود چرا که اکثر فسادهای اقتصادی در دولت‌های قبل به دلیل درست اجرا نشدن قانون یارانه‌ها بود و دولت با تمام قوا برای درست اجرا شدن این قانون بر روی اهداف خود ایستاده است.

همچنین حسن نوروزی نماینده مردم شهرستان‌های بهارستان و رباط‌کریم با اشاره به اعتراض مردم نسیم‌شهر در سال 74، گفت: در سال 74 مردم نسیم‌شهر به دلیل محرومت در حوزه‌های مختلف دست به اعتراض زدند که به قائله‌ اکبرآباد معروف شد؛ حق محرومیت بهارستان به اسلامشهر رسید درصورتی که سرانه‌های اسلامشهر چندین برابر بیشتر از بهارستان است و با توجه به این که دولت نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد، از نماینده رئیس جمهور تقاضا داریم تا این حق محرومیت را به بهارستان بازگردانند.

نوروزی ضمن اشاره به موقوفی بودن نسیم‌شهر گفت: اداره‌ اوقاف باید اولولیت فعالیت‌های خود را جهت توسعه شهر و رفاه مردم قرار دهد، اما متاسفانه 50 درصد درآمد این اداره در بیرون از شهرستان هزینه می شود و امیدواریم با تدبیر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع مهم نیز حل شود.

خبرنگار:محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار