وزیر آموزش و پرورش:

شهدا جلوه اصلی هویت ملی کشور هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آیین تشییع و تدفین شهید گمنام در مرکز آموزش عالی شهید شرافت تهران با بیان اینکه نماد اصلی هویت ما شهدا هستند، بر لزوم تاسی و برقررای ارتباط روحی و معنوی با شهدا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
شهدا جلوه اصلی هویت ملی کشور هستند

یوسف نوری در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام در مرکز آموزش عالی شهید شرافت تهران، پایداری و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را از برکات خون شهدا دانست و گفت: شهدا در سالیان متمادی در سختی ها و شداید با نثار خون و جان خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری و امروز آن را به درختی تناور و قدرتمند در جهان تبدیل کردند.

وی از شهدا به عنوان قله های استکبار ستیزی یاد کرد و افزود: برای پایداری حکومت مستضعفان باید استکبارستیز بود و این موضوع در جوار سایه شهدا و تاسی به آموزه‌های آنان میسر نیست. جهاد علمی نیز باید منجر به استکبارستیزی شود.

وزیر آموزش و پرورش، شهدا را مورد تکریم و احترام خداوند متعال و ائمه اطهار برشمرد و خاطر نشان کرد: دانشجومعلمان باید ارتباط روحی و معنوی خود را با شهدا تقویت کنند، پیام آنها را درک و ادامه‌دهنده مسیرشان باشند.

وی با اشاره به 5 هزار شهید معلم و 36 هزار شهید دانش آموز، تصریح کرد: حضور شهید گمنام در مراکز تربیت معلم به جهت رسالت تربیتی آن دارای ارزش و برکات است و باید با تکریم و تعظیم مقام شامخ و والای شهدای گمنام در تمامی مراکز تربیت معلم کشور صورت گیرد و از اثرات فرهنگی و معنوی بی بدیل آنان بهره لازم را ببریم.

نوری از شهدا به عنوان جلوه اصلی و سازنده هویت ملی کشور نام برد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار خود با معلمان بر تربیت نسلی با هویت ملی تاکید داشتند و نماد اصلی هویت ما همین شهدا هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تاسی به شهدای والا مقام و نورانیت و حضور معنوی آنان در مراکز تربیت معلم بتوانیم ادامه‌دهنده راه آنان بوده و در تحقق اهداف و رسالت مهم تعلیم و تربیت در کشور موفق باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار