در جلسه شورای اداری استان تهران؛

درخواست امام جمعه موقت تهران از آیت الله رئیسی برای اصلاح نظام بانکی کشور

مدیرکل بازرسی استان تهران اخیرا طی گزارشی به بنده اعلام کردند که در یکی از شهرستان‌ها طی یک ماه کار یک گروه اعزامی ۴۰۰ مورد تخلف شناسایی شد

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین و عمده‌ترین مشکلات اقتصاد ایران امروز نظام بانکی و حوزه زمین است از رییس‌جمهوری خواست تمام توان خود را برای اصلاح نظام بانکی به کار بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
درخواست امام جمعه موقت تهران از آیت الله رئیسی برای اصلاح نظام بانکی کشور

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در جلسه شورای اداری استان تهران که به ریاست آیت الله رییسی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، خطاب به رییس‌جمهوری، اظهار کرد: ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات شما در مدتی که مسئولیت‌ اجرایی را برعهده گرفته‌اید و همینطور مدیران اجرایی در این مدت، جا دارد که از زحمات استاندار تهران و مجموعه مدیران استان نیز قدردانی و تشکر کنم. کارهای بزرگ و‌ مهمی در این مدت انجام شده که از مهمترین آن‌ها طرح هدفمندی یارانه‌ها بوده و لازم است که از مسئولان اجرای آن به ویژه مسئولان اداری، امنیتی و انتظامی قدردانی داشته باشیم.

ابوترابی‌فرد در خصوص اصلاحات اقتصادی رییس‌جمهوری نیز گفت: یکی از مسائل مهم کشور که نقش پررنگ و قابل توجهی در تحقق ایده اقتصادی شما مبنی بر کنترل تورم و رشد اقتصادی دارد، ذخایر ارزی کشور است. اگر ما ذخایر ارزی قابل اتکا نداشته باشیم رشد مناسب نخواهیم داشت.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: از انتصاب درست شما در رأس صندوق توسعه ملی تشکر دارم و جا دارد که توجهی ویژه به نظرات کارشناسی که از این صندوق می‌رسد داشته باشید. جای تاسف است که برداشت از این صندوق در سال ۱۴۰۰ نسبت به پرداخت آن بیشتر بوده است در حالیکه در برخی کشورهای منطقه که شاید بعد از ما این صندوق را ایجاد کردند اما ذخایر از ۱۰۰۰ میلیارد دلار گذشته است.

وی اضافه کرد: کاهش هزینه‌های اجرایی یکی دیگر از مشکلات بزرگ در کشور است.

وی توسعه شرکت‌های دانش بنیان را ضروری دانست و گفت: اگر شرکت‌های دانش بنیان ستون فقرات اقتصاد ایران هستند و می‌توانند خلق ثروت داشته باشند، باید عرض کنم که تهران پایتخت شرکت‌های دانش بنیان است. شرکت‌هایی که با دانش، علم، ایمان و اعتقاد به ارزش‌های انقلاب اسلامی کارهای بزرگی کردند و خواهند کرد.

ابوترابی‌فرد ضمن اشاره به مشکلات عمده اقتصادی کشور، گفت: شما به عنوان کسی که دیروز سکاندار دستگاه‌های قضایی بودید از مشکلات اطلاع و به راه‌های حل آن اشراف دارید. یکی از مهمترین و عمده‌ترین مشکل اقتصاد ایران امروز نظام بانکی و حوزه زمین است. از شما خواهشمندم تمام توان خود برای اصلاح نظام بانکی به کار بگیرید.

وی تصریح کرد: مدیرکل بازرسی استان تهران اخیرا طی گزارشی به بنده اعلام کردند که در یکی از شهرستان‌ها طی یک ماه کار یک گروه اعزامی ۴۰۰ مورد تخلف شناسایی شد. تقاضا دارم با جدیت به این موضوع ورود کرده و به این مشکل رسیدگی کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار