وزیر امور خارجه:

برنامه‌ها و دیدگاه‌های اقتصادی و تجاری ایران را در اجلاس داووس تبیین می‌کنم

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه گفت با توجه به اینکه حداقل ۴۰ درصد برنامه سیاست خارجی ما در دولت مردمی، بر مسائل اقتصادی و تجاری تمرکز دارد، در اجلاس داووس دیدگاه‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های ایران را در این رابطه تشریح خواهم کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ها و دیدگاه‌های اقتصادی و تجاری ایران را در اجلاس داووس تبیین می‌کنم

حسین امیرعبداللهیان که به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد (داووس) به سوئیس سفر کرده است، در بدو ورود به زوریخ، گفت: امروز برای نشست داووس برخی از ملاقات‌های دو جانبه در نظر گرفته شده که طبعاً در راستای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران با برخی کشورهای جهان از این فرصت استفاده خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به برنامه‌های خود در این سفر اظهار داشت: فردا هم در برنامه‌های گفت‌وگویی که به طور تخصصی موضوعات امنیتی، بین‌المللی و اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد، شرکت خواهم کرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در این نشست و فرصت برنامه‌های تدارک دیده شده اولاً، اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید را تبیین خواهم کرد. ثانیاً، با توجه به اینکه حداقل ۴۰ درصد برنامه سیاست خارجی ما در دولت مردمی، بر مسائل اقتصادی و تجاری تمرکز دارد، دیدگاه‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های ایران را در این رابطه تشریح خواهم کرد.

مجمع جهانی اقتصاد یک سازمان غیردولتی ثبت شده در سوئیس است که هر ساله با برگزاری نشست تلاش می‌کند بستر تعامل میان رهبران بزرگ اقتصادی، سیاسی و صنعتی جهان را فراهم کند تا از این رهگذر مسیر توسعه جهانی هموارتر شود.

به دلیل آنکه جلسات این مجمع در شهر داووس سوئیس برگزار می‌شود، این اجلاس را با نام «اجلاس داووس» نیز می‌شناسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار