معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

توسعه مدارس غیردولتی در کشورهای مختلف

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش از توسعه مدارس غیردولتی در کشورهای مختلف خبر داد تا دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج، با تعمیق تربیت اسلامی و هویت ملی به عنوان سفیران آموزشی در انتقال این مفاهیم کمک کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۲۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
توسعه مدارس غیردولتی در کشورهای مختلف

احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای سیاستگذاری برنامه ریزی و نظارت مرکزی ضمن گرامی داشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: ما در مدارس خارج از کشور مرکز امور بین الملل می بایست فضایی را ایجاد کنیم که بر اساس سند تحول بنیادین تجلی بخش فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی و زمینه ساز تعالی هویت دانش آموزان بر اساس مفاهیم و معیارهای اسلامی باشند. و با اجرای برنامه های جذاب، با نشاط و با رویکرد فرهنگی، تربیتی، آموزشی بتوانیم دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان با اشاره به ظرفیت مدارس بین الملل خارج کشور در انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب توسط دانش آموزان ایرانی مقیم خارج گفت: آمادگی داریم مدارس غیردولتی را، در کشورهایی که مدارس دولتی نداریم، توسعه دهیم و با این اقدام دانش آموزان ایرانی مقیم خارج، با تعمیق تربیت اسلامی و هویت ملی به عنوان سفیران آموزشی در انتقال این مفاهیم به ما کمک کنند.

محمود زاده گفت: با توجه به تعطیلی چند ساله صدور مجوز مدارس بین الملل و ضرورت توسعه و گسترش این نوع مدارس در خارج از کشور، در طرحی مطالعاتی - پژوهشی با همکاری مدارس بین الملل، چگونگی توسعه این نوع مدارس در داخل و خارج از کشور در حال بررسی است. در کنار توسعه مدارس خارج از کشور علاقمندیم در مناطق آزاد، توسعه مدارس بین الملل داخل کشور با نظام آموزشی بین المللی، را داشته باشیم به شرطی که مؤسسان این نوع مدارس بتوانند دانش آموز از خارج کشور و کشورهای همسایه جذب کنند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص سیاست مجوز دادن به مدارس بین الملل عنوان کرد: مدارس بین الملل داخل ایران و مدارس بین الملل ایرانی خارج از کشور دو مأموریت متفاوت دارند که یکی از آن ها به مأموریتش نزدیک شده و دیگری از مأموریتش فاصله گرفته است.

فیاضی ادامه داد: مهمترین کارکرد مدارس ایرانی بین الملل خارج از کشور، گسترش هویت اسلامی ایرانی است. در کشور های خارجی و به طور مثال شهرهایی مانند کانادا، که به دلیل کمبود منابع دولتی وخلع کاری، مدرسه دولتی نداریم، بهتر است توسعه پیدا کنند.

وی گفت: با توجه به ضوابط اساسنامه مدارس بین الملل داخل ایران، که می گوید: « کسانی که با افراد خارجی ارتباطات کاری و فامیلی دارند صرفا می توانند در مدارس بین الملل داخل ایران ثبت نام کنند» در نتیجه به دلیل همین ضوابط اساسنامه، عدم جذب دانش آموز، داشتن صندلی خالی، سرمایه گذاری گزاف در این حوزه، متأسفانه مدارس بین الملل داخل ایران کاملا از رسالتشان فاصله گرفته و خارج از ضوابط اساسنامه دانش آموز ثبت نام می کنند. و برای مشروعیت پیدا کردن ثبت نام دانش آموزان خارج از ضوابط، به دنبال تغییر اساسنامه هستند.

رئیس مرکز امور بین الملل گفت: متأسفانه در چند سال اخیر، مراکز بین الملل مهاجر فرستی، در حوزه ی دانش آموزی، یعنی «اپلای کردن» و مهاجرت دانش آموزی گسترش پیدا کرده است. و از معضلات آن می توان به ؛ پانسیون گذاشتن، خوابگاه گذاشتن، ویزا دادن، اقامت دادن، اردوهای لاکچری و...اشاره کرد که نتیجه ی این بازار مکاره، مالباخته کردن مردم و اولیاء دانش آموزان است.

فیاضی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند مهاجر فرستی خیانت است، گفت: نگاه و رویکرد ما در توسعه مدارس و مراکز بین الملل داخل کشور به دلیل صندلی خالی و عدم جذب دانش آموز، انقباضی بوده و تشویق آن ها به توسعه مدارس بین الملل خارج از کشور است.

حدادعادل گفت: بر مبنای اقسام مخاطبین، و به صورت روشن، روش مواجهه با مدارس بین الملل داخلی و خارجی بیان شود.

وی گفت: هر مطالعه ای می خواهد در خصوص مدارس بین الملل خارج از کشور صورت بگیرد باید شامل مدارس دولتی خارج از کشور هم بشود و برای این گونه مدارس بایست سیاستی مدون، تدوین شود و مسلما سیاستی که ۴۰ سال پیش و اول انقلاب مدون شده است امروزه جوابگو نیست

حداد عادل اظهار کرد: دلیل اقبال عمومی و مقبولیت سرود سلام فرمانده، جنبه ی حماسی و شاد بودن آن است لذا جامعه جوان امروز نیاز به شادی و سرود های حماسی مذهبی شاد دارد و ما باید به روش های مختلف دانش آموزان مدارسمان را با اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی شاد کنیم و شور و نشاط در مدارس ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار