نکات طلایی شب امتحانی برای همه پایه‌ها

تهران (پانا) - شب امتحان شب مهمی در طول سال تحصیلی و زندگی دانش‌آموزان است. بسیاری از دانش‌آموزان با اینکه درس‌های خود را به خوبی خوانده‌اند، بازهم استرس و سختی‌های شب امتحان را تجربه می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۲۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
نکات طلایی شب امتحانی برای همه پایه‌ها

به گزارش نمناک، در این بخش با توجه به فرا رسیدن فصل امتحانات راه‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید امتحانات خود را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید.

قبل از عصر مبحث‌های مهم را بخوانید

روزهای قبل از امتحان تمامی مبحث ها را مطالعه کنید و شب را تنها به مرور مطالب اختصاص دهید. زمانی که درستان را شروع کردید، می‌توانید نکات مهمی را که می‌خوانید به صورت خلاصه وار برای خود بنویسید. تاثیری که نوشتن در به خاطر سپاری مطالب دارد فوق العاده بالاست.

یادداشت‌های خود را مرور کنید

شب پیش از امتحان مطلبی که سابقاً مطالعه نموده اید را مرور کنید. مرور مطالب بسیار مهم است و بدون مرور نمی توانید نمرات خوبی در آزمون آورید. یادگیری قبل از خواب موجب تقویت حافظه و بهبود کارکرد آن خواهد شد پس قبل از خواب چنددقیقه ای را صرف مرور مطالبی که آموخته اید کنید.

زود بخوابید

مغز شما بعد از دریافت اطلاعات درسی احتیاج به بازسازی دارد و خوابیدن تنها راه مؤثر برای این مسأله است پس حواستان به خواب خود باشد. در صورتی که هشت ساعت بخوابید و تا دیروقت بیدار نمانید، حافظه شما بهتر عمل می کند بنابراین بگونه ای برنامه ریزی کنید که مجبور نشوید در شب امتحان تا دیر وقت بیدار باشید.

وسایل صبح را آماده کنید

شب قبل از امتحان وسایل خود را آماده کنید تا صبح بعد از بیدار شدن از خواب دنبال وسایلتان نگردید. پیدا نکردن وسایلتان قبل از امتحان سبب می شود شما دچار استرس و اضطراب گردید، پس برای کاهش استرس و فشار روانی همان شب قبل وسایل خود را آماده نمایید.

شکلات و شیرینی نخورید

داشتن تغذیه مناسب یکی از مهم ترین نکاتی است که باید شب امتحان به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید. خوردن یک سری مواد غذایی اثرات بسیار مثبتی در یادگیری شما داشته و برخی باعث خواب آلودگی، خستگی ذهنی و جسمی و… می شود. بهترین انتخاب در این موارد، غذای کم حجم ولی مغزی است. تا میتوانید از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید زیرا این کار سبب ایجاد احساس شادابی در مغز و بدن شما نیز خواهد شد. آجیل بخورید اما از موادغذایی بسیار شیرین مثل شکلات، شیرینی و دسر اجتناب کنید، زیرا آن ها با کاهش و افزایش قندخون تعادل شما را در طول امتحان مختل می کنند.

از مشاجره بپرهیزید

همواره سعی کنید امنیت و آرامش را در خانه فراهم کنید و برای مطالعه یک مکان آرام و بی سروصدا را مد نظر قرار دهید. از مشاجرات خانوادگی و رفت و آمد های فراوان و حضور در مکان های شلوغ و پر سر و صدا و دیدن یا شنیدن بیش از حد برنامه های تلویزیونی و...پرهیز کنید.

از خود آزمون بگیرید

هنگام مطالعه خود را به جای معلم قرار دهید و سوالات امتحانی را طرح نمایید و تاکیدات معلم در زمان تدریس یا پرسشهای او را مجددا یادآوری کنید.سوالاتی را که قبلا معلم از شما امتحان گرفته یا در اختیارتان قرار داده است مجددا مرور کنید.نمونه سوالات امتحان سال های قبل را تهیه کنید و به بررسی آنها بپردازید تا با نحوه وسبک طرح سوالات آشنا شوید.

کمی نرمش کنید

مغز ما هرچه اکسیژن و موادغذایی بیشتر در اختیار داشته باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت.نرمش سبب گردش بهتر خون در بدن و به دنبال آن رسیدن اکسیژن بیشتر به مغز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار