معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

اعتبار راه‌اندازی مجدد پله‌های برقی در پایتخت چقدر است؟

تهران (پانا) - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از اعتبار 100 میلیاردی برای تعمیر و ساماندهی پل‌های مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اعتبار راه‌اندازی مجدد پله‌های برقی در پایتخت چقدر است؟

جلال بهرامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وضعیت پله برقی‌های شهر تهران گفت: «یک کار عقب مانده چند ساله، درخصوص پله‌های برقی سطح شهر وجود داشته و اینکه چه کسی هم مقصر بوده مهم نیست و اکنون که مسئولیت ساماندهی پله‌های برقی به حوزه خدمات شهری واگذار شده است وظیفه داریم حتی یک پله خراب نداشته باشیم.»

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی پله‌های برقی در نظر گرفته شده است، گفت: «زمان در این کار برایمان مهم است و به خاطر اینکه بتوانیم از زمان بهینه استفاده کنیم این منابع را در نقاطی که جمعیت بیشتری از آن گذر می‌کنند گذاشتیم تا زودتر پله‌های برقی این نقاط را راه‌اندازی کنیم. در نقاطی که اولویت‌بندی شده هم به خاطر این‌که پله‌ای که رو به بالا است‌، برای مردم سخت‌تر است این بخش را هم در اولویت گذاشتیم تا زودتر راه‌اندازی شود و پله‌ای که رو به پایین است در اولویت دوم قرار گرفت و اولویت‌های بعدی نقاطی است که مردم تردد کمتری دارند.»

معاون شهردار تهران گفت: «ساماندهی پله‌های برقی با یک کار شبانه‌روزی پیگیری می‌شود و پایان خرداد گزارش را می‌دهیم که چند دستگاه تحویل گرفتیم و چند دستگاه راه‌اندازی کردیم. برخی از آنها قابل تعمیر نیستند و حتما باید تعویض شوند که قراردادهایش در حال بسته شدن است.»

پیش از شهرداری تهران گزارش داده بود که تنها 53 درصد از پل‌های مکانیزه شهر تهران فعال هستند و 47 درصد آنها خاموش و در شرایط غیرقابل استفاده به سر می‌برند. از 53 درصد پل‌های فعال نیز 43 درصد در شرایط غیر ایمن به سرویس دهی مشغول بودند. براساس آمار موجود در نیمه اردیبهشت ماه، 64 درصد پل‌ها فعال است که از این تعداد تنها نزدیک به 4 درصد ایمنی کافی برای ادامه فعالیت ندارند که به منظور ایمن‌سازی و ساماندهی دستور خاموش شدن پل‌های غیرایمن تا زمان تکمیل پروسه ایمن‌سازی آنها صادر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار