معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

عدم انتخاب رشته صحیح در پایه نهم موجب بروز بحران در پایه دوازدهم و کنکور می‌شود

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در گردهمایی مشاوران مدارس شهر مشهد و حومه با اشاره به اهمیت انتخاب رشته تحصیلی گفت عدم انتخاب رشته صحیح در پایه نهم موجب بروز بحران در پایه دوازدهم و در هنگام کنکور می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۲۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
عدم انتخاب رشته صحیح در پایه نهم موجب بروز بحران در پایه دوازدهم و کنکور می‌شود

گردهمایی مشاوران مدارس شهر مشهد و حومه با حضور ۲۰۰ نفر از مشاوران و با هدف معرفی رشته های معارف و رشته های فنی در محل اردوگاه ثامن الحجج علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی در این گردهمایی با اشاره به اهمیت انتخاب رشته تحصیلی گفت: عدم انتخاب رشته صحیح در پایه نهم موجب بروز بحران در پایه دوازدهم و در هنگام کنکور می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزانی که علاقمند به رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای هستند بایستی به آن سمت هدایت شوند تا علاوه بر کسب مهارت کافی بتوانند علاقه خود را سامان ببخشند.

وی ادامه داد: رشته هایی که برای دانش آموزان کمتر معرفی شده اند بایستی تمرکز بیشتری روی آنها داشته باشیم تا دانش آموزان بتوانند با دانش بیشتری انتخاب رشته کنند.

پورثانی افزود: رشته های معارف دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند و لازم است مشاوران نسبت به معرفی آن تلاش و اهتمام بیشتری بورزند.

وی ادامه داد: مشاوران در هدایت تحصیلی نقش توصیه ای پررنگی دارند، بنابراین شناخت و تسلط آنان نسبت به تمام رشته ها بایستی بیشتر شود، ضمن آنکه روحیات و علایق هر دانش آموز مهمترین بخش انتخاب رشته محسوب می شود.

پورثانی، ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان را از دیگر مسئولیت‌های مشاوران مدارس دانست و خاطرنشان کرد: بررسی چالش ها و ارائه پیشنهادات می‌تواند به افزایش انگیزه بخشی در بین دانش آموزان کمک شایانی کند.

در این همایش معاون آموزشی و اساتید حوزه علمیه خراسان رضوی و کارشناسان فنی حرفه ای آموزش و پرورش به بیان و معرفی رشته های قابل انتخاب دانش آموزان پایه نهم پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار