روایت خبرنگار دانش‌آموز پانا سمنان از تجربه کاری حرفه خبرنگاری:

انعکاس مشکلات مردم، انگیزه‌ام را برای فعالیت در عرصه خبر بیشتر می‌کند / فیلم

سمنان (پانا) - خبرنگار دانش‌آموز فعال خبرگزاری پانا شهرستان سمنان، ضمن تبریک سالروز تاسیس این خبرگزاری گفت انعکاس مشکلات مردم به مسئولان و تلاش در جهت رفع آنان، انگیزه‌اش را برای فعالیت در عرصه خبر بیشتر می‌کند؛ چرا که این کار را یک نوع خدمت به مردم دانسته و مشکلات در این مسیر را به خاطر هدفش تحمل می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
انعکاس مشکلات مردم، انگیزه‌ام را برای فعالیت در عرصه خبر بیشتر می‌کند / فیلم

سیده فاطمه حسین زاده در گفت و گو با پانا، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک دختر، با الگوگیری از حضرت معصومه(ع) توانستم با حفظ حجاب و حیا وارد اجتماع شده و راهی را انتخاب کنم که با فعالیت در آن حرفه، بتوانم خدمتی به همشهریانم داشته باشم؛ چرا که خدمت به خلق خدا، در فرهنگ تعالیم قرآن و عترت، ارزش و ثواب فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگاری شغلی متفاوت است که کهنگی و روزمرگی در شغل او بی معناست، افزود: امروز کار خبرنگاران برای جلب نظر مخاطبان سخت تر شده و آنها مرتب باید حرف های نو تولید کنند که جز با داشتن خلاقیت و خبرنگاری خلاقانه ممکن نیست.

این خبرنگار دانش آموز سمنانی اظهار کرد: خبرنگار خلاق، باید مثل ماده اولیه کارش (خبر) همیشه در جریان باشد که لازمه آن کشف حقایق تازه است. از کشف مسائل و بازگو کردن آنچه برای مردم کشف کرده، لذت می برد. به هنگام کار پرسش هایی مطرح می کند که عامه مردم می خواهند پاسخ آنها را بدانند. پس باید با مردم بوده، نیاز و علاقمندی های آنان را بشناسند. در یافتن حقایق اصرار ورزد، پشتکار داشته و راه های اصلی و میان بر را در بدست آوردن اخبار حقیقی بداند. به هنگام جمع آوری و نگارش مطلب خود دقیق و سنجیده عمل کرده و ماجرا را به روشن ترین و قوی ترین شیوه ارائه کند و دارای شبکه گسترده ای از منابع باشد.

حسین زاده با عنوان این مطلب که موارد فوق، تماما درسی بود که بنده از خبرگزاری جهت رسیدن به هدفم آموختم، تصریح کرد: لازمه خبرنگار خلاق بودن، داشتن علم و دانش، تجربه و جسارت است تا در کنار آن با سرعت، دقت و صحت به عنوان سه اصل مهم کار خبری بتواند موفق عمل کند. همانطور که پیامبران ما از طریق وحی توانستند جامعه را از جریان تاریکی و گمراهی مطلع سازند، خبرنگاران متعهد نیز با صدا و تصویر خبری و قلم و کاغذشان می توانند مردم جامعه را از پیرامونشان آگاه کنند.

وی ادامه داد: خبرگزاری پانا و فعالیت در این حوزه، به زندگی من، انگیزه و هدف داد و تاثیر بسزایی در رشد و پیشرفت بنده داشته و از حالت یکنواختی خارج کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار