قول وزیر راه برای برخورد با مسببان حادثه متروپل

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی از جلسه شورای پول و اعتبار برای تصمیم‌گیری نهایی برای وام ودیعه مسکن خبر داد و عنوان کرد با مسببان حادثه ساختمان متروپل آبادان برخورد می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۱۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
قول وزیر راه برای برخورد با مسببان حادثه متروپل

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در نهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت‌های داخلی لکوموتیو و واگن نشان دادند توان بالایی در تولید این محصولات دارند، گفت: به دنبال این هستیم که ظرفیت شرکت‌های داخلی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ایران در موقعیت ژئوپولیتیکی جهان قرار دارد، ادامه داد: موقعیت ایران در بخش حمل و نقل از مهم‌ترین مزیت‌های آن در بین کشورهای منطقه محسوب می‌شود و در ۶ ماه گذشته مذاکرات جدی در بحث ترانزیت و حمل و نقل با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، آذربایجان‌، روسیه، ازبکستان، ارمنستان‌، قزاقستان و کشورهای حوزه خلیج فارس داشته‌ایم و روز گذشته توافقات خوبی با کشور عمان انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: قرار بر این شد که کشور عمان با راه‌اندازی مرکز لجستیک در ایران از حمل و نقل ترکیبی ایران استفاده کند و از طریق راه آهن ایران به کشورهای قفقاز و آسیای میانه متصل شود.

قاسمی با بیان اینکه اگر امروز هر چه سریع‌تر حمل و نقل با کشورهای همسایه سازماندهی نشود از قافله عقب خواهیم ماند، اظهار داشت: در حال حاضر روسیه با توجه به شرایط جنگی با اوکراین برای جا به جایی کالا بین هند و همچنین آسیای میانه به کریدور امن و ارزان به طور جدی نیاز دارد از این رو مذاکراتی با روسیه داشتیم و فردا هم جلسه‌ای با معاون نخست وزیر روسیه درباره برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امکان عبور ٢٠ میلیون تن بار ترانزیتی از ایران وجود دارد، گفت: ترانزیت این حجم از کالا از مسیر ایران به معنای تحقق درآمد ٢٠ میلیارد دلاری برای کشورمان است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز با کمبود لکوموتیو مواجه هستیم، اظهار داشت: برای بیش از ١۴٠٠٠ کیلومتر راه آهن به ١٠٠٠ دستگاه لکوموتیو نیاز داریم و اگر این حجم لکوموتیو تامین شود امکان حمل ٢٠ میلیون تن بار فراهم خواهد شد و به طور قطع رونق ترانزیت در کشور مزیت‌های امنیتی و سیاسی را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هر چند برای تامین لکوموتیو شرکت‌های داخلی توان خوبی دارند اما نمی‌توانیم ١۵ سال منتظر داخلی‌ها برای تامین لکوموتیو بمانیم و از این رو سیاست ما هم ورود شرکت های خارجی به این حوزه و مشارکت آن با شرکت های داخلی است تا تولید شرکت های داخلی هم ساماندهی شود.

قاسمی افزود: در حالی در کشوری مانند روسیه ٨٠ درصد حمل و نقل از مسیر ریلی انجام می‌شود در ایران سرعت حمل کالا با واگن باری بسیار کم است و واگن های مسافری هم کیفیت بالایی ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار