جواد منصوری*

خاطره یک دیپلمات از آزادسازی خرمشهر

سفیر وقت شوروی چند روز بعد از فتح خرمشهر به وزارت خارجه آمد و گفت من امروز ایمان آوردم که خدا هست و وقتی از ایشان پرسیده شده که شما به خدا اعتقاد ندارید در پاسخ بیان کرد که هیچ قدرتی نمی‌توانست ارتش متخاصم را از خرمشهر بیرون کند. چرا نباید به خدا ایمان داشته باشم؟

کد مطلب: ۱۲۸۱۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
خاطره یک دیپلمات از آزادسازی خرمشهر

دکتر جواد منصوری بیشتر به عنوان یک دیپلمات شناخته می‌شود اما او نخستین فرمانده سپاه بعد از تشکیل اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. منصوری که بازمانده انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی است، عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه، سفیر ایران در پاکستان و چین و معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، از دیگر مسئولیت‌های جواد منصوری است، به مناسبت سوم خرداد؛ آزادی خرمشهر ‌خاطره‌ای به شرح زیر بیان کرد:

‌سفیر شوروی چند روز بعد از فتح خرمشهر به وزارت خارجه آمد. در آن زمان بنده معاون وزیر خارجه بودم و ایشان ‌با مدیرکل مجموعه شوروی و خاورمیانه وزارت خارجه ملاقات و بیان کرد: «امروز ما در مورد ایران به این نتیجه رسیده‌ایم که ایران تثبیت شده و به بزرگترین قدرت منطقه تبدیل شده است، شوروی تصمیم دارد با ایران جدید همکاری داشته باشد».

سفیر وقت شوروی در ادامه گفت: «من امروز ایمان آوردم که خدا هست و وقتی از ایشان پرسیده شده که شما به خدا اعتقاد ندارید در پاسخ بیان کرد که هیچ قدرتی نمی‌توانست ارتش متخاصم را از خرمشهر بیرون کند. چرا نباید به خدا ایمان داشته باشم؟ در صورتی که این ارتش شما آمریکا را به مذلت کشانده است». بعد از فتح خرمشهر نیز کمک‌های شوروی به عراق بسیار کم‌تر از قبل شد.

*عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار