کارشناس روانشناسی بالینی بهارستان دو:

سواد زندگی، مهم‌ترین اصل در یک ازدواج موفق است

بهارستان دو (پانا) - کارشناس روانشناسی بالینی بهارستان دو با بیان اینکه ازدواج مقدس‌ترین و پیچیده ترین رابطه میان دو انسان است گفت مهمترین اصل در یک ازدواج موفق، داشتن سواد زندگی  است.

کد مطلب: ۱۲۸۱۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
سواد زندگی، مهم‌ترین اصل در یک ازدواج موفق است

کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده و سواد زندگی با حضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان، کارشناس روانشناسی بالینی و رابطان عفاف و حجاب در سالن فرهنگ ناحیه دو بهارستان برگزار شد.

سیامک تدین، کارشناس روانشناس بالینی در رابطه با سواد زندگی در این کارگاه بیان کرد: رکن اساسی هر جامعه خانواده است؛ خانواده کانون رشد و محل ترتیب نسل‌های توانمند برای آینده است، اگر بنیان خانواده درست پایه‌گذاری شود باعث پیشرفت جامعه خواهد شد.

وی اظهار کرد: والدین برای فرزندان خود شکل دهنده الگوی پدر و مادر بودند، حتی ایفای نقش همسری در زندگی هستند و در حالت کلی این الگوها، رفتار، افکار و عاطفه را با خود وارد رابطه جدید می‌کنند.

تدین به تاثیر روابط خانوادگی در ازدواج اشاره کرد و افزود: روابط خانواده یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های زمینه‌ای برای پیش‌بینی، کیفیت ازدواج است؛ و هر چقدر رضایت از روابط در خانواده اصلی بیشتر باشد، آن شخص برای زندگی مشترک انتخاب درستی است.

وی درباره تطابق شخصیت زوجین ادامه داد: در انتخاب همسر، برای اینکه رابطه عاطفی پایداری وجود داشته باشد باید بیشترین تطابق در بین زوجین موجود باشد و در زمان ازدواج باید به مسائلی مانند هم‌کفو بودن، هم‌ فرهنگ‌بودن از نظر مالی، ظاهری، مذهبی توجه بیشتری کرد.

وی عنوان کرد: در بحث ازدواج، به خصوص خانواده‌ها باید شناخت کامل از خانواده‌ها حاصل شود. موافقت یا مخالفت خانواده با ازدواج در کیفیت زندگی تأثیر دارد.

این روانشناس تاکید کرد: برای اینکه یک ازدواج بتواند در بهترین حالت قرار بگیرد باید سه ضلع مثلث عشق را داشته باشد؛ صمیمیت، اشتیاق و تعهد؛ اگر این سه ضلع را باهم داشته باشد آن رابطه، رابطه درستی است و داشتن این سه ضلع لازمه زندگی است؛ بهترین وضعیت ازدواج، عشق سه ضلعی است.

وی در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: هر قدر زوجین همتایی فکری، به علایق، خواسته ها، نیاز‌‌های، اهداف زندگی و به هم نزدیک باشند شانس موفقیت ازدواج‌شان بیشتر خواهد بود.

دانش آموز خبرنگار: نازدانه حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار