منصور جوادی:

تقویت و ترویج فرهنگ قرآنی مهمترین رهآورد مسابقات قرآنی است

ارومیه (پانا) - معاون امور فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت تقویت و ترویج فرهنگ قرآنی از طریق رقابت سالم رهاورد اصلی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان است.

کد مطلب: ۱۲۸۱۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تقویت و ترویج فرهنگ قرآنی مهمترین رهآورد مسابقات قرآنی است

معاون امور فرهنگی و پرورشی و رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان از فرآیند برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان در محل دارالقرآن امام خمینی و دبیرستان شاهد نورالزهرا ناحیه دو ارومیه بازدید کردند.

منصور جوادی، معاون امور فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان در این خصوص اظهار کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز به عنوان یکی از ابزارهای انگیزشی تربیتی بسیار موثر و از مناسبت ترین برنامه های جذب دانش آموزان و فرهنگیان عزیز در مشارکت فعالیت‌های دینی و قرآنی در حوزه پرورشی و فرهنگی محسوب می شود.

این مقام مسئول گفت: امسال در هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان، ۳۵۰۰ نفر از فرهنگیان استان در سطح شهرستان ها به رقابت پرداختند.

جوادی بیان کرد: در مرحله استانی ۱۴۷ نفر رقابت می کنند که از این تعداد ۳۶ نفر به عنوان رتبه های اول تا سوم مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تقویت و ترویج فرهنگ قرآن از طریق ایجاد رقابت سالم و غنی ساز اوقات فراغت دانش آموزان و فرهنگیان، شناخت و پرورش دانش آموزان و فرهنگیان ممتاز قاری و شناسایی استعدادها و معرفی به مجامع قرآنی کشور، ترغیب و پوشش دانش آموزان و فرهنگیان به فعالیت در مراکز قرآنی و پرورش روحیه تحقیق، تعقل و تفکر به خصوص در رشته های مفاهیم، نهج البلاغه و احکاماز مهمترین اهداف این مسابقات است.

«طاهر اسدپور» رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان نیز گفت: این مسابقات در 6 رشته شامل قرائت قرآن کریم، حفظ جز 30، ده جز و کل قرآن کریم، نهج البلاغه و روش تدریس احکام در دو بخش برادران و خواهران در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار