روایتی از روز آزادی خرمشهر

تاریخی از جنس زر

تبریز (پانا) - چهل سال پیش در چنین روزی ۳۰ هزار نفر در راه مقاومت و دفاع از میهن کشته و زخمی شدند. ۴۰ سال پیش در چنین روزی خرمشهر را پس از ۵۷۶ روز محاصره آزاد کردند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تاریخی از جنس زر

در این روز از خون شهدا آزادی حاصل شد. ۴۰ سال پیش در چنین روزی ملت بزرگ ایران، صفحه اقتدار سوم خرداد را به خط زر نوشت و اراده ایرانیان را به رخ جهانیان کشید و صلابت ملت فاتح خرمشهر را در صفحات زرین تاریخ به ثبت رساند.

آن روز ۷۰ هزار نفر مرد و زن، پیر و جوان، کودک و نوجوان در میدان جهاد قدم نهادند تا امروز من و تو در آسایش زندگی کنیم. قدم نهادند تا من و تو اکنون قدر آنها را ندانیم. قدم نهادند تا من و تو قدرنشناس باشیم. قدم نهادند تا من و تو آنان را از یاد ببریم.

امروز اگر امنیت داریم، مدیون این بزرگان هستیم. خرمشهر عزیز به خون آغشته، چه مردانی در صحنه روزگار دید که هیچ جنگی در هیچ کجای دنیا به خود ندیده. مثل محمد جهان آرا که نقل تمام شعرها و سروده ها شد. محمدهایی که مادران در دامان پاکشان پروراندند تا در راستای حفظ وجب به وجب خاک این میهن سرافراز فدا شوند و شربت شهادت را برای آنان از شیر مادر هم حلال تر کردند.

محمدهای این زمان گرچه در جنگ سخت نیستند، ولی در صف اول جنگ نرم قرار دارند.

ما ایرانی‌ها باید تا پای جان از میراث با عظمتی که به جا گذاشته اند حفاظت کنیم و در چنین روزی یعنی سوم خرداد به تمام جهانیان بفهمانیم که ما همه محمد جهان آراهای بعد از هشت سال دفاع مقدس هستیم و تا آخرین قطره خون در میدان خواهیم ماند و میهن باعزت خویش را هرگز به مشتی یاوه گو واگذار نخواهیم کرد و منتظر ظهور مهدی موعود(عج) خواهیم ماند تا با ظهورش پرچم مظلومان برافراشته شود و حق مظلوم از ظالم ستانده شود.

محمدها همواره بودند و هستند و خواهند بود.

دانش آموزخبرنگار : مبین محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار