نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:

شهادت، پدیده تحول آفرین جامعه است

بوشهر(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت شهادت پدیده‌ای شگرف است که سبب تحول و پویایی جامعه می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۱۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
شهادت، پدیده تحول آفرین جامعه است

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با اعضای ستاد نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر با بیان اینکه شهید با شهادت خود مفاهیم و پدیده‌های شگرفی را ایجاد می‌کند، اظهار کرد: انسان وقتی متولد می‌شود با ارتحال از فضایی به فضایی دیگر منتقل می‌شود اما معدوم نمی‌شود ولی شهید نه با ارتحال بلکه با عروج و صعود به حیات جادوانی و آسمانی می‌رسد که عروج عرشی به عندالله اولین دستاورد و پدیده شهادت است.

وی ادامه داد: صیانت ملی دومین دستاورد شهادت است زیرا اگر پایمردی و ایثار شهدا در هشت سال دفاع مقدس نبود، کشور زیر لگد دنیای استعمار و استکبار، دچار بحران‌های مختلف شده بود.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: حراست و صبانت مذهبی سومین نتیجه مبارک شهادت است که بیمه شدن اسلام توسط امام حسین(ع) نمونه بارز این دستاورد است.

امام جمعه بوشهر عزت خانواده شهدا و ماندگاری راه و رسم شهید را دیگر دستاوردهای پدیده شهادت دانست و اضافه کرد: چون در یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا، راه و رسم آنها تبیین می‌شود به همین دلیل برگزاری کنگره‌ها، کمتر از شهادت نیست.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: کنگره‌ها کلید باز کردن مکتب شهدا هستند و بهترین هدیه به شهدا، مانایی و پویایی راه و رسم شهدا آنها است.

وی اظهار کرد: شهدای فرهنگی نماد علم و عمل هستند و نهادینه کردن آرمان‌های آنها وظیفه اصلی آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار