دبیر ستاد همکاری‌‌ها در جمع کمیته‌های همکاری کردستان:

پیوند مدرسه و مسجد را با اجرای طرح محراب رقم خواهیم زد

تهران (پانا) - دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اعلام کرد که برقراری پیوند بین مسجد و مدرسه یکی از مسائلی است که در ستاد با جدیت دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۱۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
پیوند مدرسه و مسجد را با اجرای طرح محراب رقم خواهیم زد

حجت الاسلام حمید نیکزاد روز دوشنبه درنشست استانی کمیته‌های همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: نقش معلمی نقش برجسته‌ای است، نقشی که خداوند در ابتدا برای بشر ایفا کرده است.‌ بنا براین معلم اول خداوند و تمام علوم را خداوند بر قلب پیامبران ارسال و جمیع این علوم به رسول خدا رسیده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهید ماموستا برهان عالی از معلمان و علمای برجسته کردستان بود که حق و حقیقت را بیان می‌کرد موضوعی که برای استکبار خوشایند نبود، تصریح کرد:علما برای آموزش و پرورش جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند و اهمیت آموزش عمومی در این نهاد بسیار بالا است.

دبیر ستاد همکاری‌ها در ادامه اظهار داشت: مهمترین طیف و قشر که رکن و عمود آموزش و پرورش به شمار می‌روند، معلمان هستند و باید نگاه ویژه به جایگاه این قشر وجود داشته باشد، ضمن اینکه معلمان نیز بر جایگاه خود واقف و جامعه نیز جایگاه این قشر را درک کرده است.

وی افزود: ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تاریخچه طولانی دارد و مسائل و راهبردهای کلان دراین ستاد با حضور مدیر حوزه‌های علمیه، وزیر آموزش و پرورش و معاونان ارشد هر دو مجموعه برنامه‌ریزی و مصوب می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: دبیرخانه ستاد همکاری‌ها هماهنگ کننده اجرای این برنامه ها در هر دو دستگاه است و چنانچه در راستای این اهداف بین همکاری علما، روحانیت و حوزه های علمیه خللی پیش بیاید آن را برطرف می کنیم و اهتمام جدی در این زمینه وجود دارد.

وی تصریح کرد: راهکارهای متعددی برای همکاری حوزه و آموزش و پرورش برای تحقق بخشی از سند تحول بنیادین ارائه شده است و در این دوره دنبال پیوند بین مسجد و مدرسه هستیم.

عضو شورای معاونین حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اجرای طرح‌های امین، مسجد و دیده‌بان در حال اجراست عنوان کرد: برنامه پنج ساله همکاری‌ها تدوین شده است. بحت ستاد همکاری‌ها کاملا وجه قانونی داشته و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه دارد و از ابتدای انقلاب بزرگانی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح در ستاد همکاری‌ها، تلاش‌های زیادی انجام دادند و در حال حاضر تلاش می‌شود برخی کارهای ساختاری در این ستاد برطرف شود.

وی اظهار داشت: یکی از مسائلی که به جدیت در دوره جدید دنبال می شود، پیوند بین مدرسه و مسجد است ما موقعیت هایی‌ در مدارس داریم که باید در راستای ارتقای مسائل دینی مورد استفاده قرار گیرند.

حجت الاسلام نیکزاد، بحث نمازهای جماعت در مدارس را از راهکارهای پیوند مسجد و مدرسه اعلام کرد و گفت: طرح محراب نیز یکی از طرح‌هایی است که در راستای بحث پیوند مسجد و مدرسه اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و علما افزود: باید جلسات گفت‌وگو، مناظره بین معلمان و علما افزایش پیدا کند، البته تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است.

در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای کمیته‌های استانی و شهرستانی و ائمه جمعه کردستان ضمن ارائه گزارش برخی مشکلات و مسائل را تبیین کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار