عبادتی خطاب به مربیان سازمان دانش‌آموزی کشور: 

کمک کنید تا سازمان دانش‌آموزی، پیشتاز بازآرایی فرهنگی کشور باشد

گلستان (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور خطاب به مربیان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد کمک کنید تا سازمان دانش‌آموزی با همین عنوان پیشتاز، پیشتاز بازآرایی فرهنگی کشور باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کمک کنید تا سازمان دانش‌آموزی، پیشتاز بازآرایی فرهنگی کشور باشد

حسین عبادتی، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی کشور در جمع پیشتازان استان گلستان بیان کرد: برای گفتگو با مربیان تشکیلاتی برنامه های فردا را در تهران کنسل کردم و می خواهم در خدمت مربیان باشم.

عبادتی با خواندن این بیت شعر؛ ای وجود تو اصل هر موجود/هستی و بوده ای و خواهی بود ، از حضار درخواست کرد که نام شاعر بیت خوانده شده را بگویند .

وی افزود: این بیت شعر مربوط به شاعر همشهری شما؛ هلالی جغتایی است.

عبادتی با اشاره به هویت غنی ایرانی اسلامی گفت: ما عناصر هویت ساز و الگوساز در کشور کم نداریم. این بسیار اهمیت دارد که دانش‌آموز گلستانی مفاخر استانش را بشناسد. مثلا میرفندرسکی و شاعران برجسته این استان از مخدوم قلی فراغی تا هلالی جغتایی را درک کند. شهدای برجسته را بشناسد، همچنین دانشمندان برجسته استان را شناسایی کرده و بشناسد.

وی افزود: دانش آموزان باید بدانند که گرگان با نام تاریخی استراباد روزی مرکز تمدن ایرانی- اسلامی بوده است.

به گفته وی قبل از حمله مغول، آن چیزی که به عنوان منظومه تمدنی جمع آوری شده،قابوس نامه اثر عنصرالمعالی کیکاووس بن اسکندر زیاری است که ریشه آن در همین شهر است.

عبادتی بیان کرد: این موضوع بسیار حائز اهمیت است. مهد روح حماسی در کشورمان در ترکمن صحرای شماست.این ژن حماسه ساز باید تقویت شده و جهت داده شود.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی کشور گفت: کمتر استانی در کشور وجود دارد که هم جنگل داشته باشد هم دریا و هم صحرا و هم کوه.به همین دلیل است که می گوییم هیچ جا گرگان نمی شود و هیج جا گلستان نمی شود.

وی خطاب به مربیان درخواست کرد؛ کمک کنند در دوران پساکرونا دست به دست هم دهند تا سازمان دانش آموزی با همین عنوان پیشتاز، پیشتاز بازآرایی فرهنگی کشور شود.وی همچنین تاکید کرد: ما گریزی از حرکت به سمت تمدن ایرانی-اسلامی نداریم. اما ساختن تمدن با شعار رخ نخواهد داد. تمدن با ادعا شکل نخواهد گرفت. ما در ابتدا نیازمند پذیرش این هویت توسط دانش آموزان هستیم.

وی افزود: از این رو بناشد در سال جاری از ۳۱۳ شهر کشور ۳۱۳ نفر از الگوهای فرهنگ ساز ؛چه در حوزه فرهنگی و چه در حوزه علمی را به دانش آموزان معرفی کنیم. هر شهر باید با انتخاب مجمع مربیان همان شهر یکی از الگوهای خود را انتخاب و به دانش آموزان معرفی کنند.

عبادتی گفت: دانش آموزان مدارس باید در سه ماهه نخست سال تحصیلی پژوهش های لازم در این زمینه را انجام دهند و خروجی کارها به داوری گذاشته شود و برگزیده این کار در هر شهر باحمایت سازمان در کنگره شهری معرفی شود و انشاءالله در اسفندماه کنگره ملی مشاهیر و مفاخر را برگزار خواهیم کرد.این فرآیند هر سال تکرار خواهد شد و سایر مشاهر و مفاخر شهرها و استان های عزیز کشورمان به همین به دانش آموزان معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: به نظر من آن ۳۱۳ نفری که می توانند در زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) جزو یاران آن امام همام باشند همین مفاخر و مشاهیر ایرانی- اسلامی هستند.وی در پایان همچنین تاکید کرد:بدون شک در تمام دنیا الگوی ایرانی- اسلامی حرف نخست را می زند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار