سما رزمی*

خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند

خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه‌ای، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی آنهاست.

کد مطلب: ۱۲۸۱۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند

خبرنگاری ساده نیست و خبرنگار بودن نیز لازمه های خاص خود را دارد. خبرنگاری یعنی گذشتن از لحظه‌ها، دیدن دردهای مردم، ارتباط با هر قشری از جامعه.خبرنگار یعنی دایره ای از لغات و ملغمه ای از اتفاقات. خبرنگار کسی است که در آن لحظه هم می‌شنود، هم می‌بیند‌، هم می‌خواند، هم می‌گوید و هم می‌نویسد.

خبرنگاری یعنی ایثار بدون چشم‌داشت، خبرنگاری یعنی کاشتن بذر امید، حتی اگر ناامید باشی، خبرنگاری یعنی در آرامش دیگران آشوب‌ها را روایت کنی. به همین دلیل می‌گوییم هر خبرنگار یک نقش اجتماعی، و من با افتخار دانش آموز خبرنگار پانا هستم.

پانا یعنی آموختن، یعنی شاد باشی از انجام بی وقفه علاقه‌ات و غمگین شدن از هجمه اتفاقات، پانا یعنی با سن کم در جهان خفگی سخن بگویی، پانا یعنی عشق، عشق به استعدادی که تبدیل به علاقه می‌شود. من خبرنگارم و در پانا آموختم، آموختم باید بی‌طرفانه روایت کنی حتی اگر در سرت با انبوهی از افکار مواجهه شوی.

آموختم سرپرست یک خبرگزاری برای آگاهی بخشی باید بتواند فرزند کوچک خود را تا نیمی از شب تنها بگذارد تا جهانی را تاریک بی‌خبری فراگیرد‌، اما بهتر از همه این‌ها آموختم خبرنگار شدن مادری می‌خواهد که به تو آموزش دهد که سخت‌کوش و فداکار شوی؛ ممنون مادر رسانه.

دانش‌آموز خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار