در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران مطرح شد:

تشکیل ستاد اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بر اجرای سریع و با کیفیت رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه مدیریتی آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد که باید با سرعت و به صورت نظام‌مند، علمی و دقیق اجرایی شود.

کد مطلب: ۱۲۸۱۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل ستاد اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت در آستانه سوم خرداد، یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه سلحشوری و رشادت های شهدا و رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت.

تبیین سیاست‌های دولت و نظام توسط آموزش و پرورش؛ در راستای جهاد تبیین است

وی با بیان اینکه جامعه معزز فرهنگیان دارای مرجعیت اجتماعی هستند؛ نقش آموزش و پرورش را در تبیین سیاست‌های دولت، در راستای جهاد تبیین دانست و افزود: اکنون که در جامعه با یک جنگ رسانه ای مواجه هستیم و دشمن از هیچ کوششی برای تغییر تفکر مردم فروگذار نمی کند، در کنار رهبری مدبرانه‌ مقام معظم رهبری و تیزبینی و زیرکی مسئولین، نقش معلمان و فرهنگیان فرهیخته بیش از پیش موثر است.

ستاد اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری با خرد جمعی در مسیر عملیاتی شدن فرمایشات معظم له، گام بر می دارد

وی در ادامه ضمن اشاره بر فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان گفت: معظم له در روز گرامی داشت مقام شامخ معلم رهنمودهایی داشتند که باید با کیفیت انجام شود و بخشی از آن در حوزه مدیریتی شهر تهران است که باید با سرعت و به صورت نظام مند، علمی و دقیق اجرایی شود. لذا در راستای لبیک به رهنمودهای حکیم فرزانه انقلاب، باید ستاد اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری با استفاده از خرد جمعی کلیه اندیشمندان، پژوهشگران، معلمان و فاضلین نظام تعلیم و تربیت در کلیه سطوح اداری و آموزشی در مسیر عملیاتی شدن فرمایشات معظم له به صورت برنامه ریزی شده و مدون، با سرعت و دقت تشکیل و نسبت به پیگیری و اقدام موثر و لازم تا رسیدن به سرمنزل مقصود فعالیت کند.

انعکاس فعالیت ها و اقدامات نوآورانه، خلاقانه و مثمر ثمر؛ زمینه اشاعه آن در کل کشور را فراهم می کند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه شهر تهران به دلیل شرایط خاص خود، دارای یک نقش موثر، مهم و تبیین کننده است که زمینه ها، فرصت ها و نوآوری های زیادی برای الگو شدن به خصوص در حوزه آموزش و پرورش دارد و به این منظور باید به صورت پیشران جریان تعلیم و تربیت در کشور، اقدام و برنامه ریزی لازم را بنماید.

وی خاطرنشان کرد: زحمات و فعالیت های خلاقانه و امیدآفرین فراوان در آموزش و پرورش شهر تهران انجام می شود که در صدر فعالیت های نظام تعلیم و تربیت قرار می گیرد و باید تلاش کنیم تهران راه رسیدن به این قله فعالیت ها را به درستی برای همگان تبیین نماید و مجاهدانه با معرفی و انعکاس فعالیت ها و اقدامات نوآورانه، خلاقانه و مثمر ثمر خود زمینه اشاعه فرهنگ غنی اسلامی ایرانی در کل کشور را بیش از پیش فراهم کند.

مسأله محور بودن و دغدغه مند بودن، انسان و جامعه را در مسیر رشد و پیشرفت قرار می دهد

وی تبیین و تبلیغ سیاست ها، فعالیت ها و اهداف متأثر از اسناد بالادستی به ویژه فعالیت های مربوط به تحقق سند تحول آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را با رویکرد صحیح و مثبت آن، دارای نتایج مثبت و موثر خواند و بر آن تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت در ادامه با اشاره به جلوه های ایثار و ازخودگذشتگی معلمان فهیم و معزز تهرانی، مدیر نمونه منطقه ١٨ آموزش و پرورش شهر تهران را که با اهدای اعضای بدن خود تصویری والا از ایثار، عشق و مهر معلمان را در ذهن جامعه به جا گذاشت از نمونه های عاقبت به خیری دنیوی و اخروی فرهنگیان دانست و افزود: مرحومه «زینب رحمتی» مدیر خوب و خوشنام شهر تهران با اقدام انسان دوستانه خود در مسیر درس مهربانی و ایثار پرچم این راه را در امتداد مجاهدت ها و فداکاری های معلمان برافراشت و به عنوان چهره ای ماندگار در روح و جان شاگردان و همکاران و فرزندان ایران اسلامی جاوید ماند. لذا حفظ و قدردانی از این حماسه آفرینی ها که در دوران شیوع بیماری منحوس کرونا، شاهد بسیاری از این رشادت ها بودیم وظیفه همه ما است.

کریمیان در ادامه، توسعه و ترویج فعالیت های عام المنفعه در حوزه آموزش و پرورش را مهم برشمرد و مسأله محور بودن و دغدغه مند بودن را عامل تحولی دانست که انسان و جامعه را در مسیر رشد و پیشرفت پابرجاتر و استوارتر قرار می دهد.

وی همچنین بر تقویت انسجام و همدلی میان ارکان و نیروی انسانی درون سازمانی و ارتباطات موثر برون سازمانی تاکید کرد و حفظ اخلاق اسلامی و توجه به ارشادات ائمه طاهرین علیه السلام در رفتار و بیان را از نشانه های انسان مومن ولایت پذیر معرفی و تقویت و رشد کرامات انسانی را با توجه به شعائر اسلامی خواستار شد.

گفتنی است؛ استعدادیابی ورزشی با همکاری دانشگاه ها، برون گرایی حداکثری و انسجام داخلی سازمانی، مهارت آموزی و اجرای سند تحول، توجه به رویکردهای تحولی، نظارت بر فعالیت های اثربخش، استفاده و فعالسازی ظرفیت های مردمی، تجربه گردانی و مستندسازی فعالیت ها، مدیریت دانش، ایجاد قرارگاه جهادی عدالت و نصیب برابر آموزشی با ویژگی مهم آن تسهیل گری و تنظیم گری، برگزاری دوره آموزش جبرانی تابستان، تنظیم فعالیت های پرورشی و فرهنگی با ساخت آثار فاخر و ایجاد روحیه شاد و امیدآفرین با ساخت سرودهای استانی و حماسی به خصوص سرودهای لازم در محور مقاومت، ثبت نام کتاب ها، توجه به شیوه نامه اجرایی مدارس، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای دانش آموزان و معلمان، معرفی چهره های ماندگار معلمی، نقش دختران در گام دوم انقلاب، جلسه با متخصصان حوزه و دانشگاه در خصوص تعلیم و تربیت، حافظان قرآن، فروش یا اجاره املاک مازاد، توجه کیفی به مدارس شاهد، نظارت دقیق به پرداخت ها و... از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار